8 Runda SMT      2024-10-27 11:15:00

Zimowy finał
Co roku po zakończeniu rywalizacji w Samochodowych Mistrzostwach Tychów zawodnicy spotykają się raz jeszcze na torze w Bieruniu na tradycyjną Śląską Barbórkę.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Tradycyjne zakończenie sezonu w Samochodowych Mistrzostwach Tychów (SMT) odbyło się w prawdziwie zimowych warunkach. Mimo padającego śniegu i niskiej temperatury, atmosfera na torze testowym FCA Poland w Bieruniu była gorąca. Frekwencja wśród zawodników była jak zwykle imponująca a dodatkową atrakcją Barbórki Śląskiej było SMT Rally Taxi czyli możliwość przewiezienia po trasie zawodów zaproszonego gościa. Dla wielu zawodników była to okazja by podziękować za wsparcie sponsorom, rodzinie czy przyjaciołom. Tak jak przed rokiem na najlepsze załogi czekały nagrody-niespodzianki – ich losowanie odbywało się na podium, podczas dekoracji zwycięzców.

Wcześniej jednak kierowcy musieli powalczyć na torze. Padający śnieg nie ułatwiał im zadania, przejazdy były więc widowiskowe – zwłaszcza objazd beczki, który tak jak przed rokiem był częścią trasy zawodów.

Najlepszy czas całych zawodów w tych warunkach wykręcili Maciej Sarka i Rafał Zieliński (mitsubishi lancer). Dzięki temu triumfowali w klasie 4, wyprzedzając Bartosza Kralę i Gabriela Woleńskiego (subaru impreza) oraz Dominika Sarkę i Marcina Chodóra (mitsubishi lancer). Zwycięzca tegorocznych mistrzostw w tej klasie – Michał Biały – tym razem nie dotarł do mety.

W klasie 3 pierwsze miejsce wywalczył Dominik Polanek pilotowany przez Piotra Głuszka (honda civic). Drugie miejsce zajęli Dawid Grzebinoga i Tomasz Pastuszka (honda civic), a najniższy stopień podium zajęli Kacper Włoch i Marta Radowska (renault clio). Piotr Filapek i Bartłomiej Filapek (Peugeot GTI) byli najszybszą załogą w klasie 2. Za ich plecami finiszowali Zbigniew Pasierb i Patryk Kret (honda civic) oraz Rafał Borski i Anna Chowaniec (honda civic).

W klasie 1 najlepiej na zaśnieżonym torze poradzili sobie Delfin Orłowski i Rafał Ryś (nissan almera). Drugi kierowca tegorocznych mistrzostw wyprzedził na mecie Macieja Mołka i Marcina Naworola w peugeocie 106 oraz Szymona Kościelniaka i Krzysztofa Kurka jadących citroënem saxo. W klasie CENTO (fiaty cinquecento i seicento) pierwsi na mecie zameldowali się Bartek Mateja i Jagoda Hamerlik (fiat cinquecento). Szymon Grochowski i Justyna Grochowska (także fiat cinquecento) zajęli drugą pozycję, a na najniższym stopniu podium stanęli Karol Szczygieł i Marcin Lipski (fiat seicento). W klasie aut francuskich (PPC) do mety dotarły tylko dwie załogi – obie w citroënach C2. Lepszy czas zanotowali Kuba Niemiec i Michał Bal, drugie miejsce przypadło Tomaszowi Piksie i Markowi Hohołowi. Paweł Sitek i Cezary Stemień (łada 2105) byli najszybszą załogą w klasie Retro, pokonując dwa polonezy caro – Michała Pacieja i Michała Braczkowskiego oraz Sławomira Łogoźnego i Sławomira Grolika.

Wśród aut tylnonapędowych (klasa RWD) najlepiej poradzili sobie Rafał Telega i Jarmila Wlach (bmw E36). W pierwszej trójce zmieścili się także Łukasz Krzyżowski z Jakubem Sikorą (bmw 318ti) i Rafał Dudek z Mateuszem Drzyzgą (bmw 318is). Michał Kareusz (subaru impreza) wygrał rywalizację w klasie Open 4WD, a Wojciech Najwer i Mateusz Drużkowski (peugeot 206) byli najszybsi w Open 2WD. W klasie Gość najlepszy czas zanotował Rafał Wlazłowski – tegoroczny wicemistrz klasy Open 4WD swoim subaru impreza tydzień wcześniej rywalizował w Warszawskiej Barbórce.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory