Zarówno uczestnicy, jak i publiczność ma zawsze nadzieje na prawdziwie zimowe warunki. Śnieg na torze może utrudniać nieco dopingowanie swoich faworytów, ale za to zapewnia niezrównane widowisko. Tym razem jednak aura była mniej łaskawa – chłodny jesienny klimat nie wpłynął jednak na frekwencję.
Barbórka Tyska to wyjątkowa impreza – bez presji wyniku zawodnicy mogą podziękować swoim bliskim, przyjaciołom i sponsorom za wparcie podczas całego sezonu. Dlatego popularnością cieszy się formuła Rally Taxi – czyli przejazdów po trasie bez pomiaru czasu, na które na prawy fotel można zabrać dowolną osobę.
Nie zabrakło jednak rywalizacji i walki o najlepszy wynik. Ten należał do Michała Słabego, który wystartował rajdową skodą fabią r5. Drugi czas zawodów wykręcił Michał Jelonek jadący toyotą corollą GR, a trzeci wynik zanotowali Przemysław i Anna Kołodziejowie w toyocie yaris GR. Cała trójka reprezentowała klasę Open 4WD. Łukasz Kaplita i Adrian Romaszko (ford fiesta) byli najlepsi wśród załóg z licencją sportową (klasa PRO). Za nimi uplasowali się Marcin Śladowski z Angeliką Sekułą (citroën c2) i Tomasz Salamon z Remigiuszem Kusakiem (honda civic).
W klasie 3 triumfowali Jakub Kozłowski i Paweł Kozłowski (honda civic). Drugie miejsce zajęli Grzegorz Macura i Justyna Kozieł (ford puma), a trzeci wynik należał do Marcina Stefanika i Benjamina Duljaja (peugeot 206 RC). Romuald Stasik i Adrian Stasik (citroën C2) byli najszybsi w klasie 2, wyprzedzając Krzysztofa Garbalskiego i Tomasza Garbalskiego (honda civic) oraz Pawła Mirochę i Marlenę Wierzbicką (honda civic). W klasie 1 na podium stanęli Mateusz Siwek i Bartłomiej Nawrot (honda civic), Damian Swoboda i Mariusz Maciejewski (rover 200) oraz Mateusz Olczyk i Marcin Adamowicz (honda civic).
Paweł Walasek (peugeot 206) był najszybszy w klasie Open 2WD a Grzegorz Łącała i Michał Łącała (bmw 318 IS) wygrali w klasie RWD. Wojciech Prządka i Rafał Galuszka byli najlepsi w klasie Peugeot 206 a Michał Maciusik i Dariusz Osiński najszybciej podróżowali w markowej klasie fiatów 126 p.
W klasyfikacji fiatów cinquecento i seicento (klasa CENTO) zwycięstwo wywalczyli Piotr Noras i Paweł Noras (fiat seicento). Obok nich na podium stanęli Kamil Kłos i Patrycja Rząp (fiat seicento) oraz Tomasz Pitala i Agnieszka Pitala (fiat seicento). W klasie PPC przeznaczonej dla aut marki peugeot i citroën na pierwszym miejscu finiszowali David Kramarz i Sylwia Stebelska (peugeot 206). Drugie miejsce zajęli Leszek Komenda i Patryk Korfel (citroën saxo).
Po raz kolejny Barbórka Tyska zakończyła sezon na torze FCA w Bieruniu. W oczekiwaniu na kalendarz SMT na 2026 r. pozostaje jedynie powspominać tegoroczne emocje. W przyszłym roku z pewnością też ich nie zabraknie. Organizatorem Samochodowych Mistrzostw Tychów i Barbórki Tyskiej jest Automobilklub Ziemi Tyskiej. Partnerami cyklu są województwo śląskie oraz miasto Tychy. Sponsorami cyklu są FCA Poland, AVIA i Time4.