Organizatorzy mistrzostw przygotowali w tym roku kilka drobnych zmian w regulaminie – najważniejszą z nich jest likwidacja najmocniejszej klasy 4, przeznaczonej dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2000 cm3. Auta te będą teraz rywalizować w klasach Open 4WD (pojazdy z napędem na cztery koła) lub Open 2WD (samochody z napędem na jedną oś). Dla zawodników startujących samochodami peugeot 206 z silnikami większymi niż 1600 cm3 (z wyjątkiem najmocniejszych wersji RC i GTI) utworzono osobną klasę Peugeot 206.
Najlepszy czas całych zawodów zanotowali Mateusz Masełko i Konrad Masełko (subaru impreza), którzy zgodnie z nowymi przepisami reprezentowali klasę Open 4WD. Za nimi finiszowali Miłosz i Aleksandra Całkowie (mitsubishi lancer evo). Masełkowie odebrali też puchar za trzecie miejsce w Open 4WD – tym razem za wyniku ustalony przez Konrada w roli kierowcy.
Paweł Walasek za kierownicą peugeota 206 był najszybszy w klasie Open 2WD, za nim finiszował Michał Parzych (bmw 318), trzecie miejsce zajęli Grzegorz Łącała i Piotr Gastoł (bmw 318). W klasie 3 najlepiej poradzili sobie Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio), kolejne pozycje zajęli Wojciech Książek i Krzysztof Stachańczyk (renault clio) oraz Krzysztof Szturc i Mariusz Cymorek (opel astra). W klasie 2 triumfowali Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2), obok nich na podium stanęli Adam Bujok i Sebastian Druzkowski (peugeot 205) oraz Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx). W klasie RWD najlepszy był Waldemar Janecki pilotowany przez Ewę Wysoczyńską (bmw e36 compact).
W klasie 1 najlepsi byli Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento), zostawiając za sobą Delfina Orłowskiego i Sławomira Raczka (nissan almera) oraz Damiana Swobodę i Monikę Bąkowską (rover 200). W klasie CENTO (fiaty cinquecento i seicento) najszybsi byli Tomasz Pitala i Małgorzata Pitala (fiat seicento), a w klasie PPC (peugeot i citroën) triumfowali Leszek Komenda i Grzegorz Pękala (citroën C2). W nowej klasie Peugeot 206 zwycięstwo odnieśli Grzegorz Pielka i Rafał Porębski. Łukasz Ulman (honda civic) zameldował się na pierwszej pozycji w klasie Gość, a Uwe Bendig i Dante Ciqnue (toyota celica) nie mieli konkurencji w klasie Retro.
W tym roku w kalendarzu SMT znalazło się osiem rund – najbliższa odbędzie się już 24 marca. Następne zaplanowano na 28 kwietnia, 26 maja, 23 czerwca, 25 sierpnia, 22 września i 27 października. Obok imprez zaliczanych do punktacji SMT, w kalendarzu znalazły się tradycyjne wydarzenia – Super Sprint, który odbędzie się 10 listopada oraz kończącą sezon Barbórkę Tyską (8 grudnia).
Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a od 2024 r. także FIA Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) – najstarszego rajdowego cyklu na świecie. Rajd Śląska odbędzie się w tym roku w dniach 11-13 października.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...