Aby urozmaicić rywalizację i zapewnić widzom zgromadzonym na torze więcej atrakcji, organizatorzy cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów (SMT) co jakiś czas sięgają po nieco inną formułę zawodów. Tak było podczas piątej tegorocznej rundy mistrzostw, podczas której zawodnicy startowali do rywalizacji równolegle parami, jadąc po odpowiednio zaprojektowanej trasie – choć nie walczyli koło w koło jak podczas wyścigów, tylko ścigali się z czasem, to widok dwóch samochodów równocześnie na torze dodawał zawodom więcej kolorytu.
Po raz kolejny tempo podczas zawodów narzucali Mateusz Masełko i Konrad Masełko zmieniający się miejscami za kierownicą subaru imprezy. Jako kierowca szybszy był Mateusz Masełko, z Konradem w roli pilota – zanotował najlepszy czas zawodów i zajął pierwsze miejsce w klasie Open 4WD. Drugi czas zawodów i drugie miejsce w klasie wylczył Konrad Masełko, z Mateuszem na fotel pilota. Trzecie miejsce w tej klasie zajęli Michał Kareusz i Emilia Grolik – również w subaru imprezie.
Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio) po raz piąty w tym sezonie triumfowali w klasie 3. Kolejne pozycje w tej kategorii zajęli Bartosz Kiser i Dawid Hałot (renault clio) oraz Krzysztof Stanclik i Rafał Stechniak (peugeot 206 rc). Romual Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) byli najszybsi w klasie 2, wyprzedzając tym razem zwycięzców poprzednich rund Adama Bujoka i Sebastiana Druzkowskiego (peugeot 205 rally). Na podium stanęli także Grzegorz Gunia i Wojciech Gunia (honda civic).
W klasie 1 Łukasz Semik i Michał Brodziński (fiat seicento) odnieśli kolejne zwycięstwo, wyprzedzając Delfina Orłowskiego i Rafała Rysia (nissan almera) oraz Kamila Kolmasiaka i Sandrę Krzyk (honda civic). W klasie Open 2WD po raz kolejny triumfowali Piotr Wiercigroch i Krzysztof Pietruszka startujący rajdowym peugeotem 208 rally 4. Waldemar Janecki pilotowany tym razem przez Macieja Chojnackiego (bmw e36 compact) był najszybszy w klasie RWD, a Wojciech Prządka i Rafał Gałuszka triumfowali w klasie Peugeot 206. W klasie Retro kolejny raz najszybsi byli Mariusz Jaroszewicz i Tymoteusz Zuber (honda crx). W klasie RN3 zwycięstwo odnieśli Robert Tomalski i Piotr Owczarek (renault twingo).
Marcin Stefanik i Benjamin Duljaj (citroën saxo) przerwali zwycięstką passę Krzysztofa Barnata i Andrzeja Żaloudika (peugeot 106), wygryjąc zawody w klasie PPC (peugeot i citroën). Triumfatorzy poprzednich trzech rund tym razem dojechali do mety na trzecim miejscu. Między nimi na drugiej pozycji finiszowali Leszek Komenda i Grzegorz Gajda (citroën C2). W klasie CENTO pierwsi na mecie zameldowali się Jacek Gajda i Mateusz Hanusiak (fiat seicento), kolejne pozycje zajęli Bartek Dąbrowski i Alicja Jaros (fiat seicento) oraz Szymon i Justyna Grochowscy (fiat cinquecento). Jacek Polok i Przemysław Bijałd (toyota yaris) byli najszybszą załogą wśród gości, czyli zawodników z licencją sportową.
Kolejna, szósta runda SMT odbędzie po dwumiesięcznej przerwie wakacyjnej się 25 sierpnia
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...