Kolejna runda SMT za nami
W trzeciej rundzie tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów nie było mocnych na Artura Kobielę. Kierowca Subaru Impreza wygrał wszystkie próby i odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Za jego plecami toczyła się zacięta rywalizacja w pozostałych klasach.

fot. Jakub Tuszyński
fot. Jakub Tuszyński

Na tor Fiat Chrysler Automobiles w Bieruniu przyjechało w niedziele 70 załóg. Po raz kolejny pogoda dopisała, choć ostatnią próbę końcówka stawki pokonywała już w deszczu.

W klasie 4, w której startują najmocniejsze samochody Artur Kobiela pilotowany przez Kamila Walę (subaru impreza) narzucił tempo, którego rywale nie byli w stanie dotrzymać. Ubiegłoroczny mistrz SMT był najszybszy na wszystkich próbach sportowych. Za nim finiszowali Szymon Witos i Sandra Strotyńska (mitsubishi lancer) a podium uzupełnili Artur Równiatkai Marcin Cygan (ford focus).

Grzegorz Ira i Damian Drob (honda civic) po raz drugi z rzędu byli najszybsi w klasie 3, zajęli też trzecie miejsce w łącznej klasyfikacji zawodów. Zwycięzcy pierwszej rundy SMT w klasie 3 – Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża (honda civic) tym razem musieli zadowolić się drugą pozycją. Trzecie miejsce zajęli Sebastian Bojdoł i Sebastian Kusz (renault clio).

Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroen C2) wygrali klasę 2, wyprzedzając załogi Maciej Szczudło/Amelia Ryppa (honda civic) i Mateusz Hajdys/Marek Swierkosz (honda civic). W klasie 1 triumfowali Nikodem Sokół i Kamil Masarski, kolejne miejsca zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek oraz Łukasz Semik i Miłosz Górny – wszyscy we fiatach seicento.

Fiaty seicento i cinquecento rywalizowały też w markowej klasie CENTO. Najszybsi byli Wojciech Najgrodzki i Paweł Matusik w cinquecento, a drugie miejsce zajęli Jakub Pisarek i Paulina Borończyk (seicento). Filip Janota i Bartosz Mateja zmieniali się za kierownicą jednego (cinquecento) – szybszy z tej pary okazał się Janota, który wywalczył trzecie miejsce w klasie.

Druga markowa klasa została stworzona dla samochodów Peugeot i Citroen. W tej kategorii zwycięstwo odnieśli Krzysztof Bednarski i Jakub Siemaszko (peugeot 106). Kolejne pozycję zajęli Damian Jachymczyk i Andrzej Gorzkowski (peugeot 106) oraz Łukasz Sternal i Dawid Roman (citroen C2).

Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek odnieśli trzecie z rzędu zwycięstwo wśród samochodów z napędem na tylną oś (klasa RWD). W swojej klasie pokonali Krystiana Kacprzaka i MonikęUher oraz DanielaCichopka i Michała Parzycha – tradycyjnie tą klasę zdominowali kierowcy bmw.

Zwycięzca dwóch pierwszych rund w klasie GO+EAUTO, Przemysław Gwioździk, pilotowany tym razem przez Adama Rudzkiego w tych zawodach musiał uznać wyższość JakubaSpirydoniouka i Pawła Moskwy. Trzecie miejsce zajęli Waldemar i Monika Cioć. W klasie GO+EAUTO na razie można zobaczyć tylko elektryczne fiaty 500E.

W sobotę 1 czerwca na torze FCA odbędą się warsztaty „Z młodym kierowcą w drodze po doświadczenie”, przeznaczone dla kierowców w wieku od 18 do 25 lat. Udział w warsztatach jest darmowy. Dzień później, 2 czerwca na torze odbędzie się czwarta runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. Organizator – Automobilklub Ziemi Tyskiej ­– przygotował nową atrakcję – SMT Rally Taxi, czyli możliwość przejażdżki z wybranymkierowcąbiorącym udział w SMT. Przejazdy odbywają się po zakończeniu zawodów,po trasie próby sportowej.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory