Tak jak przy poprzedniej rundzie uczestników podzielono na dwie grupy: A (klasy 3, 4 i RWD, Open i Gość) i B (klasy 1, 2, CENTO i PPC). W ten sposób ograniczono liczbę osób obecnych naraz na torze. Dla obu grup trasa była taka sama – pięć prób liczących po 2,8 km.
Najpierw na trasę wyruszyły więc załogi z najmocniejszych klas. W klasie 4 najlepszy czas zanotowali Artur Kobiela i Kamil Wala (subaru impreza). Za Mistrzem Tychów z 2019 r. finiszował Łukasz Kobiela jadący mitsubishi lancerem evo IX. Trzeci czas zanotował Łukasz Kuś pilotowany przez Pawła Rączkę (mitsubishi lancer).
W klasie 3 na podium stanęli ci sami zawodnicy co w poprzedniej rundzie – tym razem jednak w innej kolejności. Pierwsze miejsce zajęli Sebastian Bojdoł i Andrzej Mrowczyk w renault clio. Kolejne pozycje zajęły załogi jadące hondami civic – Dawid Tomala i Paulina Kępka oraz Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża.
Klasa RWD była tym razem licznie obsadzona – do rywalizacji stanęło aż 12 załóg, wszystkie w samochodach bmw. Najszybszy okazał się Daniel Strojek (bmw E36), który wyprzedził załogę Piotr Sikorski/Michał Oraczewski(bmw E30) i Wojciecha Honkisza (bmw E30). W grupie A, w klasie Open samotnie do mety podróżowali Jacek Machno i Sławomir Machno (nissan sunny).Ranorywalizowali też zawodnicy z licencjami sportowymi. Pierwsze miejsce w klasie Gość zajął Grzegorz Waszkowski jadący mitsubishi lancerem.
Szymon Gańczarczyk i Anita Masternakbyli najszybsi w popołudniowej rywalizacji grupy B. Załoga hondy civic zapisała na swoje konto także triumf w klasie 2, pokonując Grzegorza i Agnieszkę Dobrzańskich (honda civic) oraz Łukasza Przybyłę i Krzysztofa Proska(honda civic). W klasie 1 drugi raz z rzędu triumfowałŁukasz Semik(fiat seicento), tym razem pilotowany przez Miłosza Górnego. Drugą pozycję w klasie zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek (fiat seicento). Trzeci był Krzysztof Wadas, również jadący fiatem seicento.
W klasie PPC pierwsza trójka finiszowała w odwrotnej kolejności niż w poprzedniej rundzie. Damian Majchrzak i Marek Gojny (citroën saxo)tym razem ukończyli zawody na pierwszym miejscu. Krzysztof Bednarski i JakubSiemaszko (peugeot106) znów zajęli drugą pozycję, a zwycięzcy II rundy – Artur Kłaptocz i Szymon Smalcer (citroën C2) spadli na najniższy stopień podium.
Marek Mendela i Damian Basiński (fiat seicento) triumfowali w klasie CENTO. Zmiana pilota u zwycięzcy była jedyną różnicą w stosunku do poprzedniej rundy. Tak jak trzy tygodnie temu kolejne pozycje zajęli Wojciech Najgrodzki i Agnieszka Szyba (fiat cinquecento) oraz Jakub Pisarek i Paulina Borończyk (fiat seicento).
W grupie B startowały też dwie załogi w klasie Open. Zwycięsko z tej rywalizacji wyszli Marcin JR Faksa i Marcin Faksa (audi 90 quattro), pokonując Marka i Krzysztofa Tomalów (honda civic).
Kolejna edycja Samochodowych Mistrzostw Tychów została zaplanowana na 2 sierpnia. Organizatorzy mają nadzieję, że te zawody będą mogły się odbyć już przy udziale publiczności.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...