Grzebinoga najszybszy w SKJS, a Kobiela w Sprincie
Blisko 100 załóg stanęło na starcie niedzielnego Rajdu Tyskiego – połączonej rundy Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska i Samochodowych Mistrzostw Tychów. W Super KJS najszybszy był Dawid Grzebinoga pilotowany przez Kamila Gamżę, a klasę GOŚĆ wygrała załoga Jacek Polok/Katarzyna Pytel-Majkowska. W sprincie najszybszy był po raz drugi z rzędu Artur Kobiela pilotowany przez Kamila Walę.

fot. Jakub Tuszyński
fot. Jakub Tuszyński
Rajd Tyski łączył dwie formuły – Rally Sprint, doskonale znany uczestnikom Samochodowych Mistrzostw Tychów oraz Super KJS – zawody, których trasa jest bardziej zbliżona do rajdów samochodowych. Zawodnicy rywalizujący w obu klasyfikacjach walczyli na blisko 4-kilometrowej próbie wytyczonej na torze Fiat Chrysler Automobiles, a uczestnicy Super KJS dodatkowo ścigali się na 3,5-kilometrowym, drogowym odcinku „Żubr” – fragmencie oesu Rajdu Śląska. Startujący w obu rajdach mogli zdobywać punkty do klasyfikacji SMT – liczone były tylko wyniki z toru FCA.

Super KJS był pierwszą rundą nowego cyklu pod nazwą Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska (RSPŚ). Przez rampę startową na placu Baczyńskiego w Tychach przejechało 45 załóg. Całą trasę najszybciej pokonali Dawid Grzebinogai KamilGamża (Honda Civic) – oni też zdobyli komplet punktów w klasie 3. Drugie miejsce zajęli najszybsi z gości, czyli zawodników z licencją sportową: Jacek Polok i Katarzyna Pytel-Majkowska (Ford Fiesta). Na najniższym stopniu podium stanęli Sławomir Sikora i Jakub Sikora. Załoga Subaru Imprezy triumfowała w klasie 4.

Darek Badura i Janusz Wołek (Citroen C2) byli najszybsi w klasie 2, a Łukasz Semik z Miłoszem Górnym (Fiat Seicento) byli pierwsi w klasie 1. W klasyfikacji CENTO pierwsi na mecie zameldowali się Marcin Putoi Marcin Gut(Fiat Cinquecento).

Zwycięzca pierwszej rundy SMT – Artur Kobiela, tym razem pilotowany przez Kamila Walę ponownie był najszybszy w klasyfikacji Super Sprintu. Za załogą Subaru Imprezy finiszowali Artur Równiatkai Marcin Cygan (Ford Focus) oraz Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek (BMW 328 Ti) – ci ostatni triumfowali też w klasie RWD.

W klasie CENTO puchar za zwycięstwo przypadł załodze Wojciech Najgrodzki/Paweł Matusik (Fiat Cinquecento), a w PPC (samochody Peugeot i Citroen) najlepsi byli Łukasz Sternal i Dawid Roman (Citroen C2). Grzegorz Irai Damian Drob (Honda Civic) wygrali klasę 3, a Wojciech Najwer i Krzysztof Jarosz (Toyota Yaris) jako jedyni ukończyli rywalizację w klasie 2. Załoga Fiata Seicento – Nikodem Sokół i Marcin Bieniak była najszybsza w klasie 1.

Po raz drugi w SMT rywalizowały także samochody elektryczne. W klasie GO+EAUTO rywalizowało pięć Fiatów 500E. Tak jak w pierwszej rundzie, najlepiej na trasie spisywali się Przemysław i Magdalena Goździk.

Impeza nie mogłoaby się odbyć bez wsparcia partnerów Automobilklubu: FCA Poland S.A., Silesia Oil producent środoków smarowych marki AVIA, Śląskie, GO+EAuto, Time4, motorsportfactory.eu, Miasto Tychy, MOSiR Tychy

Kolejne zawody z serii SMT na torze FCA odbędą się 19 maja.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory