5 runda SMT      2019-07-28 11:15:00

Grzebinoga najszybszy w SKJS, a Kobiela w Sprincie
Blisko 100 załóg stanęło na starcie niedzielnego Rajdu Tyskiego – połączonej rundy Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska i Samochodowych Mistrzostw Tychów. W Super KJS najszybszy był Dawid Grzebinoga pilotowany przez Kamila Gamżę, a klasę GOŚĆ wygrała załoga Jacek Polok/Katarzyna Pytel-Majkowska. W sprincie najszybszy był po raz drugi z rzędu Artur Kobiela pilotowany przez Kamila Walę.

fot. Jakub Tuszyński
fot. Jakub Tuszyński
Rajd Tyski łączył dwie formuły – Rally Sprint, doskonale znany uczestnikom Samochodowych Mistrzostw Tychów oraz Super KJS – zawody, których trasa jest bardziej zbliżona do rajdów samochodowych. Zawodnicy rywalizujący w obu klasyfikacjach walczyli na blisko 4-kilometrowej próbie wytyczonej na torze Fiat Chrysler Automobiles, a uczestnicy Super KJS dodatkowo ścigali się na 3,5-kilometrowym, drogowym odcinku „Żubr” – fragmencie oesu Rajdu Śląska. Startujący w obu rajdach mogli zdobywać punkty do klasyfikacji SMT – liczone były tylko wyniki z toru FCA.

Super KJS był pierwszą rundą nowego cyklu pod nazwą Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska (RSPŚ). Przez rampę startową na placu Baczyńskiego w Tychach przejechało 45 załóg. Całą trasę najszybciej pokonali Dawid Grzebinogai KamilGamża (Honda Civic) – oni też zdobyli komplet punktów w klasie 3. Drugie miejsce zajęli najszybsi z gości, czyli zawodników z licencją sportową: Jacek Polok i Katarzyna Pytel-Majkowska (Ford Fiesta). Na najniższym stopniu podium stanęli Sławomir Sikora i Jakub Sikora. Załoga Subaru Imprezy triumfowała w klasie 4.

Darek Badura i Janusz Wołek (Citroen C2) byli najszybsi w klasie 2, a Łukasz Semik z Miłoszem Górnym (Fiat Seicento) byli pierwsi w klasie 1. W klasyfikacji CENTO pierwsi na mecie zameldowali się Marcin Putoi Marcin Gut(Fiat Cinquecento).

Zwycięzca pierwszej rundy SMT – Artur Kobiela, tym razem pilotowany przez Kamila Walę ponownie był najszybszy w klasyfikacji Super Sprintu. Za załogą Subaru Imprezy finiszowali Artur Równiatkai Marcin Cygan (Ford Focus) oraz Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek (BMW 328 Ti) – ci ostatni triumfowali też w klasie RWD.

W klasie CENTO puchar za zwycięstwo przypadł załodze Wojciech Najgrodzki/Paweł Matusik (Fiat Cinquecento), a w PPC (samochody Peugeot i Citroen) najlepsi byli Łukasz Sternal i Dawid Roman (Citroen C2). Grzegorz Irai Damian Drob (Honda Civic) wygrali klasę 3, a Wojciech Najwer i Krzysztof Jarosz (Toyota Yaris) jako jedyni ukończyli rywalizację w klasie 2. Załoga Fiata Seicento – Nikodem Sokół i Marcin Bieniak była najszybsza w klasie 1.

Po raz drugi w SMT rywalizowały także samochody elektryczne. W klasie GO+EAUTO rywalizowało pięć Fiatów 500E. Tak jak w pierwszej rundzie, najlepiej na trasie spisywali się Przemysław i Magdalena Goździk.

Impeza nie mogłoaby się odbyć bez wsparcia partnerów Automobilklubu: FCA Poland S.A., Silesia Oil producent środoków smarowych marki AVIA, Śląskie, GO+EAuto, Time4, motorsportfactory.eu, Miasto Tychy, MOSiR Tychy

Kolejne zawody z serii SMT na torze FCA odbędą się 19 maja.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    15

    Lip

    5. Runda SMT - Rajdowy Dzień Rodzinny

    W niedzielę 28 lipca odbędzie się 5. Runda Samochodowych Mistrzostw Tychów 2019 połączona ...


    Image

    Dodane

    09

    Lip

    Urodziny Fiata 500 - podsumowanie

    W Tychach uczciliśmy 62 urodziny Fiata 500.


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory