Najlepszy czas zawodów należy zwykle do zawodników startujących najmocniejszymi samochodami z napędem na cztery koła – z klasy 4 lub Open 4WD. Tak było i tym razem – najlepiej w takich warunkach poradzili sobie Grzegorz i Agnieszka Dobrzański w toyocie yaris GR klasy 4. W tej kategorii wyprzedzili Mateusza Masełkę i Mikołaja Barana (subaru impreza) oraz Kondrada Masełkę – pilotowanego przez Mateusza Masełko (subaru impreza). Zwycięstwo Dobrzańskiego pozwoliło mu zrównać się w punktacji z Mateuszem Masełko, ale ten drugi miał na koncie więcej zwycięstw w tym sezonie, jemu więc przypadnie tytuł mistrzowski w klasie 4.
Drugi czas zawodów zanotował Dominik Sarka (mitsubishi lancer) jadący w klasie Open 4WD. Drugi czas w tej klasie zanotował Michał Kareusz jadący z Łukaszem Dudzikiem (subaru impreza), a trzecie miejsce zajął Paweł Kowalki w toyocie yaris GR. Drugie miejsce wystarczyło Kareuszowi do zapewnienia sobie zwycięstwa w klasyfikacji rocznej.
W klasie 3 i w klasyfikacji generalnej 2WD najszybsi byli Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio). Tuż za nimi finiszowali Kacper Włoch i Piotr Wójcik (renault clio). Trzecie miejsce w klasie zajęli Michał Szimszajner i Damian Liebchen (peugeot 206). W klasyfikacji rocznej w klasie 3 triumfował Włoch, o jeden punkt przed Smolarczykiem. Ten drugi może za to świętować mistrzostwo w klasyfikacji generalnej 2WD.
W klasie 2 czwarte zwycięstwo w tym sezonie odniósł Romuald Stasik pilotowany przez Grzegorza Pękalę (citroën C2), dzięki czemu zapewnił sobie tytuł mistrzowski. Drugie miejsce w niedzielnych zawodach zajęli Rafał Borski i Anna Chowaniec (honda civic), a na najniższym stopniu podium stanęli Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx).
W klasie 1 triumfowali Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento), pewnie zgarniając tytuł mistrzowski. Drugi na mecie był Maciej Mołek z Marcinem Naworolem (peugeot 106), wyprzedzając Delfina Orłowskiego i Rafała Rysia (nissan almera). W klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento) najlepsi byli Piotr Strzoda i Piotr Choinowski (fiat seicento) co pozwoliło im przypieczętować tytuł mistrzowski w tym sezonie. Marcin Stefanik i Benjamin Duljaj (citroën saxo) triumfowali w klasie PPC (peugeot i citroën). Robert Ożóg i Rafał Olearczyk (citroën C2) zajęli trzecią pozycję, dzięki czemu rzutem na taśmę wygrali rywalizację w klasyfikacji całego sezonu.
Rafał Telega i Jarmila Wlach (bmw e36) byli najszybszą załogą w klasie aut z napędem na tylną oś (klasa RWD) – co zapewniło im triumf w końcowej klasyfikacji. W klasie Retro najszybsi byli Paweł Czernik i Natalia Czernik (bmw 318is). Na trzecim miejscu w tej klasie finiszowali Grzegorz Miźwiński i Adam Gniewek (honda civic) – i to oni zebrali na koniec sezonu najwięcej punktów.
W klasie RN3 zwycięstwo odnieśli Bartłomiej Cieślewicz i Iwona Cieślewicz (renault twingo). W ciągu całego sezonu najwięcej punktów zebrali jednak Paweł Kostka i Radosław Marzec jeżdżący kią picanto. W klasie Turbo w ostatnich zawodach sezonu nie wystartowała żadna załoga – tytuł przypadł więc Krzysztofowi Jaskólskiemu i Sławomirowi Mańce.
W klasie Gość (zawodnicy z licencją sportową) triumfowała załoga Kajetan Świder i Marcin Sobczyk. Świder wystartował fordem fiesta rally4, którym na co dzień rywalizuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Zakończenie sezonu SMT nie oznacza, że zawodnicy chowają już swoje samochody do garażów na zimę. Automobilklub Ziemi Tyskiej, organizator mistrzostw zaprasza w grudniu na tradycyjną Barbórkę Śląską, która odbędzie się 10 grudnia.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...