3 runda SMT      2024-04-28 11:15:00

Chcę być kierowcą rajdowym!
W tym dziale dowiesz się jak zostać kierowcą rajdowym.

AZT
AZT
Chęć do rywalizacji, prawo jazdy, kask i oczywiście samochód. Tyle wystarczy, aby rozpocząć przygodę z rajdami!

Czy Twój samochód nadaje się do rajdów? Jaki samochód do sportu na początek? Te pytania zadaje sobie wiele osób na początku swojego zainteresowania motorsportem.

Żeby zacząć karierę w rajdach, wcale nie trzeba dysponować dużym budżetem i zaawansowanym technicznie najnowszym modelem auta. Na początku można ścigać się samochodem seryjnym. Wystarczy prosta konstrukcja z rynku wtórnego, często za mniej niż 10 tys. złotych. Możesz przyjechać samochodem, którym jeździsz na co dzień i sprawdzić swoje umiejętności w kontrolowanych warunkach.

Zaletą wyboru popularnego modelu na rynku będzie większa dostępność części i łatwiejsze serwisowanie. Popularna konstrukcja dodatkowo ułatwi wprowadzenie kolejnych modyfikacji. Samochodami często wybieranymi przez początkujących i popularnymi w Samochodowych Mistrzostwach Tychów są m.in., Honda Civic, Peugeot 206, Citroen Saxo, Renault Clio, Fiat Seicento, czy BMW serii 3. Samochód musi być w pełni sprawny technicznie. Dokładny przegląd techniczny przed każdym startem to absolutna podstawa.

W Samochodowych Mistrzostwach Tychów jeździć może każda osoba posiadająca prawo jazdy, natomiast pilotem może zostać osoba, która ukończyła 17 rok życia.

Lista zgłoszeń na zawody otwierana jest co najmniej dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia danej rundy. Do zapisów wykorzystujemy specjalny system www.zawodysmy.pl. Aktualny kalendarz zawodów można sprawdzić w zakładce "najbliższa runda". 

Posiadając już auto, można zapisać się do odpowiedniej klasy i rozpocząć swoją przygodę z rajdami.

W jakiej klasie możesz się zgłosić?

  • 1 – do 1400 cm3
  • 2 – powyżej 1400 cm3 do 1600 cm3
  • 3 – powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3
  • RWD – samochody z napędem tylko na tylną oś, bez względu na pojemność.
  • Puchar CENTO – samochody Fiat Cinquecento i Seicento z silnikiem FIAT o pojemności do 1242 cm3. Wszystkie samochody spełniające kryteria Pucharu Cento będą klasyfikowane wyłącznie w Pucharze Cento.
  • PPC - samochody Citroen Saxo, Peugeot 106, Peugeot 206, Citroen C2 i poj. przelicznikowej do 1600 cm3. Z klasy wykluczone są samochody wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów.
  • RETRO – W klasie retro dopuszcza się samochody homologowane lub wyprodukowane przed 31.12.1990, a także polskie samochody tj. Polonez, Fiat126p i Fiat 125p bez względu na rok produkcji.
  • OPEN 2WD - samochody z napędem na jedną oś o pojemności powyżej 2000 cm3 lub bez względu na pojemność, w których elementy karoserii zostały zastąpione kompozytowymi (włókna szklane lub węglowe, Kevlar, etc.) W tej klasie nie jest wymagany pilot.
  • OPEN 4WD - samochody z napędem na obie osie o pojemności powyżej 2000 cm3 lub bez względu na pojemność, w których elementy karoserii zostały zastąpione kompozytowymi (włókna szklane lub węglowe, Kevlar, etc.) lub z tworzyw sztucznych. W tej klasie nie jest wymagany pilot.
  • RN3 – modele samochodów seryjnych lub zmodyfikowanych wymienionych w aktualnych „Przepisach Szczegółowych dla Samochodów Grupy RN” PZM zgodnych z grupą RN3A i RN3B.
  • Puchar Peugeot 206 - samochody Peugeot 206 wyposażone w silnik o pojemności powyżej 1600 cm3 z tego modelu z wyjątkiem Peugeot 206 RC/Peugeot 206 GTI 180 wyposażonymi w silnik RFK. Z klasy wykluczone są samochody wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów.
  • Gość – zawodnicy posiadający opłaconą w danym lub poprzednim roku licencję kierowcy sportu samochodowego (z wyjątkiem kartingowej).

Regulaminy rajdów można znaleźć na stronie Polskiego Związku Motorowego. Dla początkujących szczególnie ważny będzie regulamin AIS. Link do strony.

 

Jeśli masz wiecej pytań, skontaktuj się z nami!

Automobilklub Ziemi Tyskiej
nr tel. 663 929 983
mail: biuro@automobilklub.tychy.pl

 

NAJBLIŻSZA IMPREZA:

3. Runda SMT odbędzie się 28 kwietnia 2024 r. Otwarcie listy zgłoszeń 15 kwietnia.

Regulamin Uzupełniający najbliższych zawodów:

Regulamin Ramowy cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów:

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory