Nowy rok – nowe przepisy: Polski Związek Motorowy zmodyfikował regulaminy amatorskich imprez sportowych, a ale miało to minimalny wpływ na regulamin Samochodowych Mistrzostw Tychów (SMT). Największą zmianą w tym roku jest zastąpienie klasy Gość nową klasą Pro. Zasady są jednak podobne: w tej kategorii rywalizują zawodnicy posiadający w bieżącym lub w ostatnim roku aktywną licencję sportową. Utworzono też klasę markową 126 – jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest ona dla załóg startujących popularnymi „Maluchami”. Zmieniła się liczba punktów za drugie i trzecie miejsce – ma to ożywić rywalizację i zapobiec dominacji pojedynczych załóg w klasach.
Formuła zawodów pozostała bez zmian: w słoneczną marcową niedzielę zawodnicy spotkali się na torze testowym FCA Poland w Bieruniu by rywalizować na wytoczonej tam 2,5-kilometrowej trasie. Najlepszy czas całych zawodów zanotowali startujący w klasie Pro Kacper Potyra i Piotr Sieliło. Jadąca rajdowym peugeotem 208 R2 załoga pokonała o niespełna 1 s. Michała Kareusza z Emilią Grolik startujących mocniejszym dużo mocniejszym subaru impreza klasy Open 4WD. Świetny wynik załogi peugeota nie powinien być jednak zaskoczeniem – Potyra i Sieliło to świeżo upieczeni rajdowi mistrzowie Południa.
Trzeci czas zawodów i drugi w Open 4WD należał do Arkadiusza Błażejewskiego i Patryka Broli (mitsubishi lancer evo X). Podium w Open 4WD uzupełnili Przemysław Kołodziej i Michał Małkowski (toyota yaris GR). Slawomir Potapiuk jadący hondą civic był najszybszy w klasie Open 2WD. W klasie RWD triumfowali Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł (bmw 318 IS), w klasie Retro najszybsze było bmw 318 IS Pawła i Natalii Czerników.
W klasie 3 najlepszy czas zanotowali Dawid Grzebinoga i Grzegorz Ira (honda civic). Dominik Zięć i Szymon Sowiński (ford fiesta rally4) zajęli drugą pozycję, przed Konradem Lepiarskim i Kamilem Jereminem (peugeot 206). W klasie 2 zwycięstwo odnieśli Adam Bujok i Sebastian Druzkowski (peugeot 205 rallye). Na podium stanęli także Szymon Kościelniak i Krzysztof Kurek (renault twingo) oraz Grzegorz Pękala i Adrian Stasik (renault clio). Damian Swoboda i Monika Bąkowska (rover 200) pokonali w klasie 1 Delfina Orłowskiego i Sławomira Raczka (nissan almera) oraz Patryka Dąbrowskiego i Waldemara Sajdę (fiat punto).
Grzegorz Mortek i Szymon Sowiński (citroën saxo) wygrali rywalizację w markowej klasie PPC (peugeot i citroën), wyprzedzając Marcina Stefanika i Benjamina Duljaja (citroën saxo) oraz Davida Kramarza i Sylwię Stebelską (peugeot 206). W klasie CENTO (fiat seicento i cinquecento) na najwyższym stopniu podium stanęli Tomasz i Agnieszka Pitalowie (fiat seicento). Pozostałe stopnie zajęli Jacek Gajda i Krzysztof Sajdak (fiat seicento) oraz Karol Rajda i Tomasz Rajda (fiat seicento). Kolejną z klas markowych – klasę Peugeot 206 – wygrali Damian Zygadło i Aleksandra Kwiecień. W nowej kategorii 126 najlepiej poradzili sobie Sebastian Goryczka i Przemysław Hess. Podium uzupełnili Daniel Opioła z Dominiką Grabowską oraz Rafał Telega z Jarmilą Wlach.
W 2025 r. zaplanowano osiem rund SMT. Najbliższa odbędzie się 13 kwietnia. Kolejne spotkania na torze w Bieruniu odbędą się 11 maja, 1 czerwca, 6 lipca, 31 sierpnia, 5 października i 16 listopada. Tradycyjnie sezon zakończy nie zaliczana do punktacji cyklu Barbórka Tyska (14 grudnia).
Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.