3 runda SMT      2025-05-11 11:00:00

Druga runda Samochodowych Mistrzostw Tychów
Piękna, wiosenna pogoda, imponująca frekwencja wśród zawodników i kibiców – na torze FCA Poland w Bieruniu rozegrano drugą rundę tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów. Tradycyjnie emocji na trasie nie zabrakło.

Fot. Jakub Tuszyński
Fot. Jakub Tuszyński

Tegoroczny sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów (SMT) wystartował już w marcu. W drugą niedzielę kwietnia rozegrano drugą rundę tego cyklu. Na torze testowym FCA Poland w Bieruniu stawiła się liczna stawka zawodników, walczących o punkty do końcowej klasyfikacji.

Na krętej, technicznej trasie, wytyczonej na wąskich uliczkach bieruńskiego autodromu, najszybsze zazwyczaj są najmocniejsze samochody startujące w klasie Open 4WD. Tak też było tym razem: najlepszy czas zawodów zanotował Rafał Wlazłowski startujący toyotą yaris GR. Druga załoga zawodów – Michał Kareusz i Emilia Grolik (subaru impreza, również klasy Open 4WD) zameldował się na mecie ze stratą przeszło 24 s. Trzeci czas w klasie Open 4WD i w całych zawodach należał do Arkadiusza Błażejewskiego i Arka Tyca startujących mitsubishi lancerem evo X.

Dawid Grzebinoga i Paweł Andruszko (honda civic) byli najszybszą załogą w klasie 3 i wśród samochodów z napędem na jedną oś. Konrad Lepiarski i Kamil Jeremin (peugeot 206) zajęli drugie miejsce w klasie 3, wyprzedzając Macieja Jędrzejaka i Dawida Romana (opel astra GSi). Wśród aut z napędem na jedną oś drugie miejsce zajęli Piotr Strzoda i Michał Semeniuk (bmw 130i), wygrywając równocześnie rywalizację w klasie RWD. Grzegorz Łącała i Michał Łącała (bmw 318) oraz Marcin Dąbrowski i Łukasz Dabrowski (bmw e46) uzupełnili podium w tej klasie.

W klasie 2 puchar za zwycięstwo przypadł załodze Adam Bujok/Sebastian Drużkowski (peugeot 205). Pokonali oni Romualda Stasika i Adriana Stasika (citroën C2) oraz Marcina Stefanika i Benjamina Duljaja (honda civic). W klasie 1 najlepiej wypadli Mateusz i Joanna Siwkowie (honda civic). Za nimi uplasowali się Łukasz Zgajewski i Aleks Zgajewski (honda civic) oraz Radosław Woźnica i Daria Nowak (suzuki swift).

Grzegorz Mortek i Szymon Sowiński (citroën saxo) wygrali markową klasę PPC (peugeot i citroën), pokonując Krzysztofa Barnata i Andrzeja Żaloudika (citroën C2) oraz Daniela Turonia i Adriana Turonia (citroën saxo). W klasie CENTO (fiaty cinquecento i seicento) najszybsi byli Tomasz Pitala i Mateusz Hanusiak (fiat seicento). Piotr i Anna Bąkowie (fiat cinquecento) dojechali do mety na drugiej pozycji a pierwszą trójkę uzupełnili Jacek Gajda i Konrad Sajdak (fiat seicento). W klasie Peugeot 206 wygrana przypadła Wojciechowi Prządce i Rafałowi Gałuszce. Obok nich na podium stanęli Rafał Małyjurek i Robert Małyrek oraz Damian Zygadło i Aleksandra Kwiecień.

Sebastian Goryczka i Przemysław Hess triumfowali w utworzonej w tym roku klasie 126p przeznaczonej dla fiatów 126p. Z kolei w klasie Retro najszybciej podróżowali Mariusz Jaroszewicz i Kamil Góralczyk jadący hondą CRX. W klasie Open 2WD zwycięstwo odnieśli Mariusz Kotynia i Jacek Wasilewski (bmw E30). W klasie Pro (dla zawodników z aktywną licencją sportową) najszybsi byli Piotr Wiercigroch i Krzysztof Pietruszka jadący peugeotem 208 Rally4.

Tegoroczny sezon SMT będzie składał się z ośmiu rund. Kolejna odbędzie się 11 maja. Następne zaplanowano na 1 czerwca, 6 lipca, 31 sierpnia, 5 października i 16 listopada. Tradycyjnie sezon zakończy nie zaliczana do punktacji cyklu Barbórka Tyska (14 grudnia).

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    24

    Kwi

    III Runda SMT - najważniejsze informacje

    III Runda SMT - najważniejsze informacje


    Image

    Dodane

    09

    Mar

    Samochodowe Mistrzostwa Tychów 2025 wystartowały!

    Na torze w Bieruniu ponownie zagrały silniki.


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory