Zawody zostały rozegrane na torze testowym FCA Poland w Bieruniu. Odbyły się według formuły sprawdzonej w Samochodowych Mistrzostwach Tychów, obowiązywał też identyczny podział na klasy. Impreza była zimowa tylko z nazwy – aura panowała raczej wiosenna. Jednak padający deszcz nie ułatwiał kierowcom ścigania. Mimo to chętnych do startu w tych warunkach nie brakowało. Na torze zameldowała się czołówka SMT z ostatnich lat.
Najlepszy łączny czas ze wszystkich prób zanotowali Mateusz Masełko i Rafał Znamirowski jadący subaru imprezą w klasie 4. Drogi czas zawodów
i drugi wynik w klasie 4 zanotowali Michał Masełko i Dariusz Murzyn (subaru impreza). Trzecie miejsce w klasie 4 zajęli Sebastian Białkowski i Anita Białkowska (toyota GR yaris).
Trzeci czas zawodów i pierwszy w klasie Open 4WD należał do Grzegorza Gniadka i Arkadiusza Buczka (mitsubishi lancer evo IX). W swojej klasie wyprzedzili oni Pawła Kościelniaka i Michała Kwiatkowskiego (subaru impreza). W klasie Open 2WD na mecie zameldowali się tylko Wojciech Najwer i Łukasz Michalski (peugeot 206).
Wśród aut z napędem na jedną oś triumfował aktualny Mistrz Tychów w klasie 3 – Sebastian Butyński, tym razem pilotowany przez Pawła Pochronia. Załoga hondy civic zajęła pierwsze miejsce w klasie 3, przed Dominikiem Polankiem i Maciejem Szarkiem, również jadącymi hondą.W klasie 2 wystartowali tylko Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2). Pod nieobecność rywali próbowali nawiązać walkę z mocniejszymi autami klasy 3 – na mecie stracili niespełna sekundę do Polanka.
W klasie 1 triumfowali Maciej Mołek i Dawid Kozłowski (peugeot 106). Drugie miejsce zajął Delfin Orłowski pilotowany przez Rafała Rysia (nissan almera). Trzeci na mecie zameldowali się Sebastian Goryczka i Daniel Moczała jadący fiatem 126p.
W klasie CENTO najszybsze były tym razem fiaty seicento: Piotr Strzoda i Ewa Siwko zameldowali się na pierwszej pozycji, Karol Szczygieł i Marcin Lipski byli drudzy. Trzecie miejsce zajęli Bartek Mateja i Jagoda Hamerlik w starszym fiacie cinquecento. W klasie PPC Robert Ożóg i Mariusz Kobyliński pokonali jadącego takim samym citroënem C2 Leszka Komendę i Daniela Durbasa. Podium uzupełnili Krzysztof Helbin i Ludwik Michalski w peugeocie 206.
Łukasz Krzyżowski i Jakub Sikora (bmw 318) byli najszybsza załogą w klasie RWD. Drugie miejsce zajął Rafał Telega (bmw E36) a za nim uplasowali się Rafał Orlik i Grzegorz Miś (bmw 318). W klasie Retro zwycięstwo zapewnił sobie Uwe Bendig jadący Toyotą Celicą. Za nim do mety dotarły dwa polonezy caro – Michała Pacieja i Kamila Drążkiewicza oraz Sławomira Łogoźnego i Sławomira Grolika. Wśród zawodników z licencją sportową (klasa Gość) najszybszy był Jacek Jurecki z Piotrem Koniorem (honda civic).
Pierwsza runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 5 marca.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...