Zimowa rozgrzewka
Nim wystartuje nowy sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów organizatorzy tego cyklu przygotowali dla zawodników małą rozgrzewkę. Wyniki Zimowego Rally Sprintu nie będą zaliczane do klasyfikacji SMT, ale mimo to emocji nie brakowało.

Fot. Wojeciech Anusiewicz
Fot. Wojeciech Anusiewicz

Zawody zostały rozegrane na torze testowym FCA Poland w Bieruniu. Odbyły się według formuły sprawdzonej w Samochodowych Mistrzostwach Tychów, obowiązywał też identyczny podział na klasy. Impreza była zimowa tylko z nazwy – aura panowała raczej wiosenna. Jednak padający deszcz nie ułatwiał kierowcom ścigania. Mimo to chętnych do startu w tych warunkach nie brakowało. Na torze zameldowała się czołówka SMT z ostatnich lat.

Najlepszy łączny czas ze wszystkich prób zanotowali Mateusz Masełko i Rafał Znamirowski jadący subaru imprezą w klasie 4. Drogi czas zawodów
i drugi wynik w klasie 4 zanotowali Michał Masełko i Dariusz Murzyn (subaru impreza). Trzecie miejsce w klasie 4 zajęli Sebastian Białkowski i Anita Białkowska (toyota GR yaris).

Trzeci czas zawodów i pierwszy w klasie Open 4WD należał do Grzegorza Gniadka i Arkadiusza Buczka (mitsubishi lancer evo IX). W swojej klasie wyprzedzili oni Pawła Kościelniaka i Michała Kwiatkowskiego (subaru impreza). W klasie Open 2WD na mecie zameldowali się tylko Wojciech Najwer i Łukasz Michalski (peugeot 206).

Wśród aut z napędem na jedną oś triumfował aktualny Mistrz Tychów w klasie 3 – Sebastian Butyński, tym razem pilotowany przez Pawła Pochronia. Załoga hondy civic zajęła pierwsze miejsce w klasie 3, przed Dominikiem Polankiem i Maciejem Szarkiem, również jadącymi hondą.W klasie 2 wystartowali tylko Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2). Pod nieobecność rywali próbowali nawiązać walkę z mocniejszymi autami klasy 3 – na mecie stracili niespełna sekundę do Polanka.

W klasie 1 triumfowali Maciej Mołek i Dawid Kozłowski (peugeot 106). Drugie miejsce zajął Delfin Orłowski pilotowany przez Rafała Rysia (nissan almera). Trzeci na mecie zameldowali się Sebastian Goryczka i Daniel Moczała jadący fiatem 126p.

W klasie CENTO najszybsze były tym razem fiaty seicento: Piotr Strzoda i Ewa Siwko zameldowali się na pierwszej pozycji, Karol Szczygieł i Marcin Lipski byli drudzy. Trzecie miejsce zajęli Bartek Mateja i Jagoda Hamerlik w starszym fiacie cinquecento. W klasie PPC Robert Ożóg i Mariusz Kobyliński pokonali jadącego takim samym citroënem C2 Leszka Komendę i Daniela Durbasa. Podium uzupełnili Krzysztof Helbin i Ludwik Michalski w peugeocie 206.

Łukasz Krzyżowski i Jakub Sikora (bmw 318) byli najszybsza załogą w klasie RWD. Drugie miejsce zajął Rafał Telega (bmw E36) a za nim uplasowali się Rafał Orlik i Grzegorz Miś (bmw 318). W klasie Retro zwycięstwo zapewnił sobie Uwe Bendig jadący Toyotą Celicą. Za nim do mety dotarły dwa polonezy caro – Michała Pacieja i Kamila Drążkiewicza oraz Sławomira Łogoźnego i Sławomira Grolika. Wśród zawodników z licencją sportową (klasa Gość) najszybszy był Jacek Jurecki z Piotrem Koniorem (honda civic).

Pierwsza runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 5 marca. 

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory