Za nami VI runda SMT
5 września odbyła się VI runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. Słoneczna niedziela na torze testowym FCA Poland w Bieruniu przyniosła wysoką frekwencję wśród kibiców i zaciętą rywalizację na trasie.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Numery startowe do zawodów SMT są zwykle przyznawane zgodnie z podziałem na klasy – listę startową otwierają goście z rajdową licencją, a później zawodnicy ruszają w kolejności od najmocniejszych, do najsłabszych samochodów. Tym razem nastąpiło małe odstępstwo od tej zasady: z numerem 1 do zawodów wystartowali Piotr Donica i Marcin Stojanowski w renault clio klasy 3. Przywilej startu z „jedynką” wylicytowali podczas charytatywnej aukcji, której dochód przeznaczono na wsparcie pilota rajdowego Michała Grudzińskiego. Popularny „Hołek” w 2017 r. uległ ciężkiemu wypadkowi podczas Rajdu Baltic Cup i od tego czasu przechodzi żmudną rehabilitację. Koledzy ze świata motorsportu regularnie wspierają go w tym procesie i ta runda SMT była ku temu kolejną okazją.

Donica i Stojanowski wyruszyli więc na trasę jako pierwsi, ale w ich klasie karty rozdawali Sebastian Butyński i Adrian Potępa jadący hondą civic. Kolejne pozycje zajęli Dawid Tomala z Pauliną Kempką i Przemysław Mendrek z Bartoszem Tolaszem – także w hondach. Załoga z „jedynką” uplasowała się dopiero na siódmej pozycji w klasie 3.

O ile w poprzedniej rudzie SMT zaskakujące zwycięstwo odniosła załoga z klasy 3, o tyle w ostatnią niedzielę prym znów wiodły samochody klasy 4. Na czele bez niespodzianek – najlepszy czas w klasie 4 i w całych zawodach zanotowali Artur Kobiela i Kamil Wala (toyota yaris GR). Obok nich na podium stanęli Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (subaru impreza) oraz Mateusz Masełko i Konrad Masełko (subaru impreza).

Faworyci nie zawiedli także w klasie 2. Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) triumfowali po raz kolejny z rzędu, pokonując dwie hondy civic: Łukasza Przybyły i Marcina Budaka oraz Sebastiana Megi i Michała Pacieja. W klasie 1 najlepsi byli Paweł Oślak i Jakub Tuszyński (fiat seicento). Kolejne pozycje zajęli Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera) oraz Grzegorz i Anna Myszowie (fiat 127).

Wśród aut z napędem na tył (klasa RWD) najlepiej wypadli Daniel Strojek i Andrzej Gulba w bmw 330 E36. Kamil Wioska i Jan Wioska jadący volkswagenem golfem II wygrali rywalizację w klasie Retro. Marek Hohoł i Mariusz Szczepaniak w citroënie C2 VTS byli najszybszą wśród załóg startujących samochodami peugeot i citroën (klasa PPC). W klasie CENTO (fiat ciquecento i seicento) wygrali Michał Mucha i Karolina Klyta jadący fiatem seicento.

W klasie Open 4WD można zaobserwować coraz mocniejsze samochody, które coraz śmielej radzą sobie w klasyfikacji łącznej SMT. Radoslaw Lorek i Patryk Łagan (mitsubishi lancer evo) zanotowali nie tylko najlepszy czas w klasie Open 4WD, ale także drugi wynik w całych zawodach. W klasie Open 2WD na czele klasyfikacji uplasowało się renault clio załogi Bartłomiej Gilewski/Krystyna Deja. W klasie Gość, przeznaczonej dla zawodników z licencją sportową najlepiej poradzili sobie Piotr Żbikowski i Jakub Stupnicki jadący mitsubishi lancerem evo.

Następną, siódmą rundę SMT zaplanowano na 10 października. Otwarcie listy zgłoszeń 27 września. 

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

 

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory