Barbórka Śląska      2021-12-12 11:15:00

Za nami finałowa VIII runda SMT 2021
W niedzielę 7 listopada na torze testowym FCA Poland odbyła się ósma, ostatnia w tym roku runda SMT.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Po całorocznych zmagania poznaliśmy więc zwycięzców we wszystkich klasach.

Sceneria tych rozstrzygających pojedynków była niezwykle urokliwa – słoneczny, jesienny dzień przyciągnął na tor w Bieruniu licznych kibiców. Trasa na której toczyła się rywalizacja była jak zwykle niezwykle widowiskowa i wykorzystywała najciekawsze fragmenty tego obiektu.

Jako pierwsi na trasę wyruszyli Piotr Żbikowski i Jakub Stupnicki reprezentujący klasę GOŚĆ. Pozycja na liście startowej okazała się dobrym znakiem – na mecie zameldowali się jako pierwsi w swojej kategorii, wyprzedzając Krzysztofa i Pawła Stańdów (renault clio).

W klasie 4 losy tytułu rozstrzygnęły się jeszcze przed startem zawodów – na starcie stanęło tylko dziewięć załóg, co oznaczało, że Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (mitsubishi lancer) nie mieli szans by zdobyć liczbę punktów wystarczającą do pokonania Artura Kobieli. Zresztą lider klasyfikacji nie zamierzał odpuszczać: wraz z Kamilem Walą doprowadzili swoją toyotę yaris GR do zwycięstwa i tym samym sięgnęli po kolejne z rzędu mistrzostwo. Podium finałowej rundy uzupełnili Michał Biały i Grzegorz Bartyzel (audi 80) oraz Paweł Kowalski i Ewelina Wlazło (toyota yaris GR). W klasyfikacji rocznej Kobiela wyprzedził Wlazłowskiego i Mateusza Masełkę.

Przemysław Mendrek, pilotowany przez Edytę Mendrek (honda civic) miał taką przewagę w punktacji klasy 3, że nie musiał podejmować żadnego ryzyka. Mimo to od początku narzucił tempo i na mecie zameldował się jako pierwszy w klasie, pieczętując w ten sposób zdobycie tytułu mistrzowskiego. Jego główni rywale – Dawid Tomala i Paulina Kępka (honda civic) dojechali na trzeciej pozycji. Drugie miejsce Sebastiana Butyńskiego i Łukasza Biernata (honda civic) pozwoliło im wskoczyć na najniższy stopień podium w klasyfikacji rocznej.

W klasie 2. Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) potwierdzili swoją dominację w tym sezonie, wygrywając ostatnią rundę i zapewniając sobie zwycięstwo w klasyfikacji końcowej. Za nim finiszowali Łukasz Przybyła i Marcin Budak (honda civic) oraz Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx). W klasyfikacji sezonu Stasik pokonał Sebastiana Megę i Szymona Gańczarczyka.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Łukasz Semik i Jakub Tuszyński (fiat seicento) byli najszybsi na trasie zawodów, wyprzedzając Pawła Oślaka i Michała Kociołka (fiat seicento) oraz Delfina Orłowskiego i Sławomira Raczka (nissan almera). W klasyfikacji końcowej zwycięstwo przypadło Oślakowi. Wygrana w ostatniej rundzie pozwoliła Semikowi wskoczyć na trzecią pozycję w mistrzostwach, a podium uzupełnił Jakub Włoch.

Wojciech Książek i Kamila Szczerba (fiat cinquecento) dojechali do mety na ósmej pozycji, ale to wystarczyło do zwycięstwa w końcowej klasyfikacji klasy CENTO. Zawody wygrali Grzegorz i Anna Mysza (fiat cinquecento), wyprzedzając Michała Muchę i Karolinę Klytę (fiat seicento), trzecie miejsce zajęli Adam Pawłowski i Mateusz Bartosik (fiat cinquecento). Taki wynik pozwolił załodze Mucha/Klyta wyprzedzić Pawłowskiego w klasyfikacji końcowej.

W klasie PPC w zawodach – i w całych mistrzostwach – triumfowali Marek Hohoł i Mariusz Szczepaniak (citroën C2). Za nimi na mecie uplasowali się Tomasz Piksa i Łukasz Krupa (citroën C2) oraz Tomasz Sadkiewicz i Oskar Bielat (citroën C2). Trzecia pozycja Sadkiewicza pozwoliła mu umocnić się na drugiej pozycji w mistrzostwach, przed Mateuszem Poznańskim i Karoliną Sumerą,

Fot. From the Sky Robert Neumann
Fot. From the Sky Robert Neumann

Daniel Strojek i Andrzej Gulba (bmw E36 330) byli najszybszą załogą w klasie RWD, zdobywając w ten sposób tytuł mistrzowski Kolejne pozycje zajęli Michał Parzych i Piotr Śliwa (bmw E36 318) oraz Paweł Rączka i Łukasz Kuś (bmw 120ti). W końcowych wynikach kolejność jest odwrotna: Rączka wyprzedził Parzycha. W Open 4WD triumfowali Adrian Wichłacz i Błażej Szulc (ford fiesta), awansując dzięki temu na drugą pozycję w mistrzostwach. Dezyderiusz Chrzan i Adam Musioł (subaru impreza) dojechali do mety na drugiej pozycji i rzutem na taśmę wbili się na najniższy stopień podium. Tytuł mistrzowski zdobyli – mimo nieukończenia zawodów – Michał Kareusz i Łukasz Dudzik. W Open 2WD najlepiej pojechał Daniel Rosiek (opel astra). Tytuł mistrzowski zapewnił sobie jednak duet Marek i Krzysztof Tomala (honda civic crx) – na mecie zajęli piątą pozycję, co wystarczyło, żeby pokonać Artura Stawickiego (mitsubishi colt) i Bartłomieja i Krystynę Gilewskich (renault clio sport).

Podczas finałowej VIII rundy SMT 2021 odbyły się przejazdy SMT Rally Taxi. Na prawych fotelach rajdówek zasiadły osoby, które wylicytowały co-driving podczas charytatywnych aukcji, których dochód przeznaczono na leczenie Sabriny Kaczmarskiej. 

Niedzielna rundą była ostatnią imprezą zaliczaną do punktacji SMT. Nie były to jednak ostatnie w tym roku zawody na torze. Organizatorzy cyklu – Automobilklub Ziemi Tyskiej zaprasza w grudniu do Bierunia na tradycyjne zakończenie sezonu – Barbórkę Tyską. Impreza odbędzie się 12 grudnia i będzie obfitować w liczne atrakcje, oraz akcje charytatywne.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    16

    Lis

    SMT Rally Taxi podczas Barbórki Śląskiej

    Zabierz swoich znajomych na Barbórkę Śląską i wspólnie poczujcie rajdowe emocje!


    Image

    Dodane

    15

    Lis

    Nieoficjalna klasyfikacja końcowa SMT 2021

    Opublikowana została nieoficjalna klasyfikacja końcowa sezonu 2021.


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory