Tegoroczny sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów wystartował z opóźnieniem, a druga runda – pierwotnie planowana na początek kwietnia – odbyła się dopiero pod koniec maja. Jasną stroną przesunięcia terminu zawodów była pogoda – nad Bieruniem świeciło słońce, zachęcając zawodników do rywalizacji, a licznie przybyłych kibiców do dopingowania swoich faworytów.
Tradycyjnie już najlepsze czasy zawodów notowali zawodnicy rywalizujący w najmocniejszej klasie 4. Po pięciu przejazdach trasy na czele tabeli uplasowali się zwycięzcy poprzedniej rundy – Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy, aktualni mistrzowie Tychow w klasie 2, którzy w tym sezonie przesiedli się do toyoty yaris GR. Ten mały, ale zadziorny japoński hatchback wydaje się być godnym następcą uwielbianych przez rajdowców samochodów subaru i mitsubishi – już od kilku sezonów yarisy są w czołówce zawodów SMT. Druga pozycja w ostatnich zawodach również należała bowiem do załogi startującej toyotą: Marcin Zajdel i Piotr Rurach zajęli drugie miejsce w klasie 4. Rywalizacja w tej klasie była bardzo zacięta – Dobrzańscy wygrali z przewagą niespełna 2 sek., a o zwycięstwie przesądził ostatni przejazd trasy. Trzecią pozycję w tej kategorii wywalczyli Mateusz Masełko i Mikołaj Baran jadący subaru imprezą.
Dominik Sarka jadący mitsubishi lancerem miał trzeci czas zawodów i pierwszy w klasie Open 4WD. W klasie Open 2WD najszybszy był Michał Parzych jadący bmw e36 318. Wśród aut z napędem na jedną oś (klasyfikacja generalna 2WD) na pierwszym miejscu zawody ukończył Paweł Rączka pilotowany przez Przemysława Zachariasa (bmw 120ti). Rączka był też najszybszy w klasie RWD, wyprzedzając Rafała Telegę i Jarmilę Wlach (bmw e36) oraz Łukasza Krzyżowskiego i Jakuba Sikorę (bmw 318).
Kacper Włoch i Marta Radowska (renault clio) wygrali rywalizację w klasie 3. Na podium znaleźli się także Wojciech Książek i Krzysztof Stachańczyk (renault clio) oraz Dominik Polanek i Dawid Drzazga (honda civic). W klasie 2 drugie zwycięstwo z rzędu odniósł Romuald Stasik pilotowany przez Grzegorza Pękalę (citroën C2). Tomasz Jasiński i Radosław Woźnica (honda civic) zajęli drugą pozycję, a na najniższym stopniu podium stanęli Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx).
Łukasz Semik – tym razem jadący z Tomaszem Fierdonkiem (fiat seicento) – podtrzymał swoją zwycięską passę w klasie 1. Delfin Orłowski i Rafał Ryś (nissan almera) tym razem zajęli drugą pozycję a Maciej Mołek i Marcin Noworol (peugeot 106) – trzecią. Krzysztof Jaskólski i Sławomir Mańka (peugeot 207) triumfowali w klasie Turbo, a Paweł Kostka i Radosław Marzec (kia picanto) w klasie RN3 – to pierwsza załoga sklasyfikowana w nowej kategorii RallyN.
W klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento) najszybsi byli Piotr Strzoda i Ewa Siwko (fiat seicento) a w klasie PPC (peugeot i citroën) z rywalizacji zwycięsko wyszli Robert Ożóg i Piotr Kubas (citroën C2). Wśród aut zabytkowych (klasa Retro) pierwsze miejsce zajęli Grzegorz Miźwiński i Adam Gniewek (honda civic) a w klasie Gość (zawodnicy z licencją sportową) zwycięstwo przypadło Jackowi Jureckiemu i Szymonowi Fołcie (honda civic).
Tegoroczne Samochodowe Mistrzostwa Tychów będą składać się z siedmiu rund. Kolejna, trzecia runda odbędzie się 18 czerwca.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...