3 runda SMT      2023-06-18 11:15:00

Startują Samochodowe Mistrzostwa Tychów!
Z niewielkim opóźnieniem, po zimowej przerwie po raz kolejny wystartowały Samochodowe Mistrzostwa Tychów. Tradycyjnie na torze FCA Poland w Bieruniu nie zabrakło emocji i zaciętej rywalizacji.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Tegoroczne Samochodowe Mistrzostwa Tychów miały wystartować kilka tygodni wcześniej, ale gospodarz toru w Bieruniu – koncern FCA Poland ­– musiał przez ten czas skorzystać ze swojego obiektu. Zawodnicy i kibice musieli uzbroić się w cierpliwość, ale opłaciło się. Pierwsza tegoroczna runda SMT została rozegrana w ostatnią niedzielę kwietnia i jak zwykle przyniosła wspaniałą rywalizację.

W klasie 4, za kierownicą toyoty yaris GR zadebiutowali ubiegłoroczni mistrzowie w klasie 2 – Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy. I od razu pokazali, że tamten sukces nie był przypadkowy. Załoga toyoty zanotowała najlepszy czas zawodów i odniosła zwycięstwo w klasie 4. Drugie miejsce w tej kategorii zajęli Mateusz Masełko i Marcin Kurek (subaru impreza), a trzeci był Karol Chętnicki jadący mitsubishi lancerem evo.

Drugi czas zanotował Piotr Ćwikliński jadący w klasie Gość – dla zawodników z licencją sportową. W tej kategorii kolejne miejsca zajęli Jacek Jurecki z Piotrem Koniorem (honda civic) i Łukasz Ulman z Michałem Małkowskim (honda civic). Maciej Sarka jadący mitsubishi lancerem z czwartym czasem zawodów wygrał rywalizację w klasie Open 4WD, a Paweł Walasek (peugeot 206) był najlepszy w klasie Open 2WD.

Paweł Rączka i Łukasz Krajdocha wygrali zawody w klasie RWD, przeznaczonej dla aut z napędem na tył. Załoga bmw 120 wyprzedziła Łukasza Krzyżowskiego i Jakuba Sikorę (bmw 318) oraz Rafała Orlika i Grzegorza Misia (bmw 318). Rączka i Krajdocha byli też najlepsi w klasyfikacji 2WD

W klasie 3 najszybszy był Tomasz Smolarczyk pilotowany przez Krzysztofa Proksę – za jego plecami uplasowali się Wojciech Książek i Krzysztof Stachańczyk oraz Kacper Włoch i Piotr Wójcik. Wszystkie trzy załogi jechały samochodami renault clio. W klasie 2 triumfowali starzy wyjadacze – Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2). Na podium uplasowali się także Daniel Dembinny z Mateuszem Mikołajcem (honda civic) oraz Sebastian Konior z Piotrem Koniorem (honda civic). W klasie 1 też nie było niespodzianek – triumfowali Łukasz Semik z Krzysztofem Wadasem (fiat seicento), przed Maciejem Mołkiem i Marcinem Noworolem (peugeot 106). Pierwszą trójkę uzupełnili Delfin Orłowski i Rafał Ryś (nissan almera).

W klasach markowych triumfowali Mateusz Hanusiak z Krystianem Batko (fiat seicento, klasa CENTO dla fiatów cinquecento i seicento), oraz Robert Ożóg z Mariuszem Kobylińskim (citroën C2, klasa PPC dla samochodów peugeot i citroën). W klasie Retro najszybsi byli Grzegorz Miźwiński i Adam Gniewek (honda civic).

W sezonie 2023 w SMT utworzono nową kategorię. Klasa Turbo jest przeznaczona dla samochodów z silnikiem o pojemności do 1,6 l, z turbodoładowaniem i napędem na przednią oś. Do startu dopuszczone są auta wyprodukowane po 2000 r. Do tej pory takie auta były zaliczane do klasy 4, co stawiało je na przegranej pozycji z dużo mocniejszymi, napędzanymi na cztery koła subaru, mitsubishi czy toyotami. Pierwsze zawody w nowej kategorii wygrali Bartłomiej Gorajczyk z Małgorzatą Zawadzką-Czapko (hyundai i20N), wyprzedzając Krzysztofa Jaskólskiego i Sławomira Mańkę w peugeocie 207.

Przesunięcie pierwszej rundy SMT spowodowało konieczność zmian w kalendarzu cyklu. Tegoroczne mistrzostwa skrócono do siedmiu rund, a kolejna z nich odbędzie się 28 maja.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    01

    Maj

    II Runda SMT

    Druga runda SMT 2023 odbędzie się 28 maja.


    Image

    Dodane

    13

    Kwi

    Rusza kolejny sezon SMT!

    Już w niedzielę 30 kwietnia rozpoczynamy kolejny sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów.


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory