Do ósmej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów przystąpiło aż 80 załóg. Przed finałowymi zawodami w niektórych klasach różnice punktowe były minimalne, co gwarantowało zaciętą walkę i wielkie emocje.
W klasie 4, przeznaczonej dla najmocniejszych samochodów po raz ósmy w tym roku triumfował Artur Kobiela, pilotowany przez Kamila Walę. Kierowca subaru imprezy nie dał żadnych szans rywalom i pewnie sięgnął po koronę mistrza Tychów w tym sezonie. Zaledwie 6 s. za zwycięzcą finiszowali Łukasz Kobiela i Łukasz Kuś (mitsubishi lancerevo IX), a podium uzupełnili Szymon Witos i Maciej Przybylski (mitsubishi lancer). W klasyfikacji końcowej Witos zajął drugą pozycję, a na trzecie miejsce wskoczył Michał Jelonek (subaru impreza), który ostatnią rundę ukończył na piątej pozycji.
Sebastian Bojdoł i Andrzej Mrowczyk (renault clio rs) byli najszybszą załogą w klasie 3. Wyprzedzili na mecie dwie hondy civic: Dawida Tomalę z Pauliną Kempką i Marcina Dudarewicza z Pawłem Pieronkiewiczem. Na szóstej pozycji finiszowali Hubert Laśkiewicz i Martyna Kruk (renault clio) – to wystarczyło im by zapewnić sobie mistrzostwo Tychów w klasie. Wicemistrzami zostali Dawid Grzebinoga z Kamilem Gamżą i Grzegorz Ira z Damianem Drobem.
Czwarte zwycięstwo z rzędu w klasie 2 zapewniło tytuł mistrza Tychów Kajetanowi Świdrowi, pilotowanemu przez Mateusza Solarczyka (honda civic). Drudzy na mecie niedzielnych zawodów byli Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy (honda civic). Trzecie miejsce należało do załogi Romuald Stasik/Grzegorz Pękala (citroën c2) – oni też sięgnęli po tytuł wicemistrzowski. Trzecie miejsce w końcowej klasyfikacji sezonu zajęli Szymon Gańczarczyk i Anna Dziendziel.
Łukasz Semik i Miłosz Górny (fiat seicento) wygrali rywalizację w klasie I. Za nimi finiszowali Paweł Oślak Michał i Kociołek (fiat seicento) oraz Tomasz Sanecznik i Judyta Sanecznik (suzuki swift). W klasyfikacji końcowej tytuł przypadł Nikodemowi Sokołowi, drugi był Semik a trzecie miejsce zajął Oślak.
Tylko jeden punkt w klasyfikacji dzielił przed finałową rundą dwóch pretendentów do mistrzostwa w klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento). Lider tabeli – Wojciech Najgrodzki, pilotowany przez Pawła Matusika – nie zmarnował okazji i w zaciętej walce pokonał rywala o 0,42 s. i sięgnął po mistrzowską koronę. Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz zajęli drugą pozycję i takie same miejsce klasyfikacji końcowej. Adam Pawłowski i Jakub Najgrodzki dojechali do mety na trzeciej pozycji. W tabeli końcowej trzecie miejsce przypadło Grzegorzowi i Jackowi Myszom.
Wśród citroënów i peugeotów (klasa PPC) najszybciej trasę pokonała załoga Leszek Komenda/Kamil Nowak (citroënsaxo). Kolejne pozycję zajęli Krzysztof Bednarski i Jakub Siemaszko (peugeot 106) oraz Michał Wasilewski i Janek Listewnik (citroënsaxo). Zwycięstwo Komendy zapewniło mu tytuł mistrzowski w tegorocznych rozgrywkach. Drugi był Łukasz Sternal a trzeci Krzysztof Bednarski.
Piotr Kapusta z Grzegorzem Grzybkiem (bmw e36) przypieczętował tytuł mistrzowski w klasie RWD zwycięstwem w ostatniej rundzie. Drugie miejsce w zawodach zajęli Wojciech Honkisz i Jakub Rozmus (bmw e30) a trzecie przypadło załodze Artur Woźniak/Mirosław Turchan (polonez caro). W klasyfikacji końcowej za Kapustą znaleźli się Daniel Cichopek i Paweł Rączka.
W klasie samochodów elektryczny GO+EAUTO od początku faworytami byli Przemysław i Magdalena Gwioździk – zwycięstwem w ostatniej rundzie zapewnili sobie tytuł mistrzowski. Waldemar Cioć i Monika Cioć zajęli drugą pozycję, ale w klasyfikacji końcowej nie zdołali wyprzedzić Jakuba Spirydoniuka. Trzeci na mecie niedzielnych zawodów byli Piotr Galus i Magda Mizera. Choć czołówka tej klasy była zdominowana przez fiaty 500 e, na starcie ostatniej rundy pojawił się nowy samochód – chevrolet spark.
W klasie Gość zawody wygrali Jacek Polok i Bartek Rabsztyn (ford fiesta), ale wzrok widzów przyciągała replika B-grupowego audi quattro, który do zawodów wystartował Grzegorz Olchawski – kultowa rajdówka z lat 80. XX w. robiła znakomite show na trasie.
Samochodowe Mistrzostwa Tychów już za nami, ale to nie koniec aktywności na torze FCA w Bieruniu. W pierwszy dzień grudnia Automobilklub Ziemi Tyskiej organizuje Barbórkę Tyską – imprezę zamykającą motorsportowy sezon w naszym mieście.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...