Puchary za sezon rozdane
W Tyskiej Galerii Sportu na Stadionie Miejskim w Tychach 5 stycznia odbyło się uroczyste zakończenie sezonu motorsportowego 2022. Podczas uroczystości rozdano nagrody dla zwycięzców Samochodowych Mistrzostw Tychów.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz

Ubiegłoroczne Samochodowe Mistrzostwa Tychów składały się z ośmiu rund rozgrywanych na torze testowym Fiat Chrysler Automobiles Poland
w Bieruniu. Każda z nich przyciągała imponującą stawkę zawodników, dopingowanych gorąco przez tłum kibiców. O tytułach mistrzowskich decydowały wyniki w każdej z klas podczas tych ośmiu rund, ale oprócz nich w kalendarzu znalazły się także zawody na Stadionie Śląskim – towarzyszący Rajdowi Śląska Silesia Rally Sprint – oraz tradycyjne zakończenie sezonu na torze czyli Tyska Barbórka.

Tytuły mistrzowskie w SMT są przyznawane w poszczególnych klasach. Najmocniejsza z nich to klasa 4 w której w sezonie 2022 zacięta rywalizacja toczyła się do ostatnich zawodów. Zwycięsko z tych zmagań wyszli Michał Biały i Grzegorz Bartyzel. Wicemistrzostwo w tej kategorii zdobyli Mateusz Masełko i Rafał Znamirowski, a trzecie miejsce zajęli Dominik Sarka i Marcin Chodór. Startujący leciwym audi 80 Biały zdetronizował wielokrotnego mistrza w tej kategorii Artura Kobielę.

W klasie 3 podium prezentowało się następująco: Sebastian Butyński i Łukasz Biernot, Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa oraz Wojciech Książek i Kamila Szczerba. Butyński i Biernot zdominowali rywalizację nie tylko w swojej kategorii, byli też najlepszą załogą w klasyfikacji generalnej 2WD, czyli samochodów z napędem na jedną oś. Smolarczyk i Proksa odebrali też puchar za trzecie miejsce w tej klasyfikacji.

Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy zostali mistrzami Tychów w klasie 2, pokonując zwycięzców z 2021 r, – Romualda Stasika i Grzegorza Pękalę. Czołową trójkę uzupełnili Łukasz Przybyła i Marcin Budak. W klasie 1 ten sezon bezapelacyjnie należał do Łukasza Semika i Krzysztofa Wadasa, którzy wygrali wszystkie osiem rund. Tak jak przed rokiem na drugim miejscu sklasyfikowano Delfina Orłowskiego i Sławomira Raczka. Trzecie miejsce zajęli Maciej Mołek i Marcin Naworol.

W klasie RWD, czyli aut z napędem na tył w 2022 r. dominował Paweł Rączka – wygrał siedem z ośmiu rund, a w tej ósmej zajął drugą pozycję. Dzięki temu mógł też świętować zdobycie tytułu wicemistrzowskiego w klasyfikacji generalnej 2WD. W RWD na podium stanęli także Michał Parzych i Piotr Śliwa oraz Łukasz Krzyżowski i Michał Długosz. W klasie Retro najwięcej punktów w tym sezonie zdobył Michał Paciej pilotowany przez Michała Braczkowskiego. Wicemistrzami zostali Kamil Wioska i Jan Wioska oraz Uwe Bendig i Rafał Telega.

W SMT rywalizacja toczy się w klasach markowych. Kierowcy samochodów peugeot i citroën walczą o zwycięstwo w klasie PPC. Najskuteczniejsi w ubiegłorocznych rozgrywkach okazali się Tomasz Piksa i Marek Hohoł. Wyprzedzili Robrta Ożóga i Mariusza Kobylińskiego oraz Leszka Komendę i Kamila Nowaka. Osobną klasę mają też samochody produkowane w tyskiej fabryce Fiata – cinquecento i seicento. W klasie CENTO najlepsi w tym sezonie byli Grzegorz i Anna Myszowie. Na podium stanęli także Miłosz Poręba i Dawid Szpyra oraz Michał Mucha i Karolina Klyta.

W klasie Open 4WD najwięcej punków zdobyli Dezyderiusz Chrzan i Adam Musioł, wyprzedzając Rafała Wlazłowskiego. W klasie Open 2WD sezon zdominowali Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł. W klasie Gość, w której startują zawodnicy z aktywną licencją sportową triumfowali Piotr Marczewski
i Krzysztof Marczewski.

Gala zamykająca sezon 2022 była też okazją by uhonorować zawodników, którzy w różnych dyscyplinach sporty motorowego reprezentują barwy Automobilklubu Ziemi Tyskiej (AZT). Członkowie tyskiego klubu – który w tym roku będzie świętować 20-lecie swojej działalności – rywalizowali w wyścigach górskich, kartingu oraz rajdach – zarówno okręgowych jak i tych zaliczanych do mistrzostw Polski (RSMP). W klasyfikacjach klubowych Rajdowych Mistrzostw Południa i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska Automobilklub Ziemi Tyskiej zajął pierwsze miejsce. To w dużej mierze zasługa Marcina Gluzy, który w obu cyklach zakończył sezon na drugiej pozycji. W klasyfikacji klubowej krajowego czempionatu AZT po raz pierwszy w historii znalazł się w czołowej piątce – zajął czwarte miejsce. Sukces odniósł też Oliwier Kobiela. Reprezentujący tyski klub zawodnik został w 2022 r. wicemistrzem Polski w klasyfikacji Junior OK w Kartingowych Mistrzostwach Polski.

Podczas gali na tyskim stadionie przedstawiono tez kalendarz Samochodowych Mistrzostw Tychów 2023. Pierwszą okazją do rywalizacji będzie Zimowy Sprint, który zaplanowano na 19 lutego. Zawody te nie będą zaliczane do klasyfikacji SMT. Walka o tytuły będzie toczyć się podczas ośmiu rund – pierwsza odbędzie się 5 marca. W kalendarzu znalazły się także Super Sprint przy Rajdzie Śląska oraz kończąca sezon tradycyjna Śląska Barbórka.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory