Szósta runda cyklu była rozgrywana na tydzień przed Rajdem Śląska – największą motorsportową imprezą na Śląsku. Dla części zawodników startujących w SMT to była okazja do treningu przez Silesia Rally Sprintem – zawodom towarzyszącym rajdowi, w których wezmą udział najlepsze załogi SMT. Będą one rywalizować na tej samej trasie co uczestnicy rajdowych mistrzostw Polski.
Najlepszy czas szóstej rundy SMT zanotowali Mateusz Masełko i Dariusz Murzyn. Załoga subaru imprezy zaledwie o 0,83 s. wyprzedziła na mecie Macieja Sarkę i Rafała Zielińskiego (mitsubishi lancer evo 9). Trzecie miejsce zajęli Dominik Sarka i Marcin Chodór (mitsubishi lancer). Te trzy załogi stanowiły też czołówkę klasyfikacji w klasie 4. Czwarty czas zawodów i pierwszy w klasie Open 4WD wywalczył Rafał Wlazłowski (subaru impreza), a kolejne pozycje w tej kategorii zajęli Dezyderiusz Chrzan z Adamem Musiołem (subaru impreza sti) i Arkadiusz Adamów (również subaru impreza).
Paweł Rączka i Marcin Kaleciński (bmw 120ti) byli najszybsza załogą w klasyfikacji generalnej 2WD, triumfowali także w klasie RWD. W tej drugiej kategorii wyprzedzili Michała Parzycha i Piotra Śliwę (bmw e36 318ti) oraz Mikołaja Góreckiego i Grzegorza Gniadka (bmw e36). W klasie 3 najlepsi okazali się Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa. Załoga renault clio zajęła też drugą pozycję w klasyfikacji 2WD. W klasie 3 podium uzupełnili Wojciech Książek i Kamila Szczerba (renault clio) oraz Grzegorz Ira i Damian Drob (honda civic).
Grzegorz Dobrzański i Agnieszka Dobrzańska (honda civic) uzupełnili podium w klasyfikacji 2WD, wygrywając przy okazji rywalizację w klasie 2. Do pierwszej trójki w tej kategorii załapali się także Romuald Stasik z Grzegorzem Pękalą (citroën c2) i Łukasz Przybyła z Marcinem Budakiem (honda civic). W klasie 1 nie było niespodzianek. Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento) kontynuują swoją niesamowitą serię zwycięstw od samego początku sezonu. Za ich plecami zawody ukończyli Maciej Mołek i Marcin Naworol (peugeot 106), a na najniższym stopniu podium stanęli Delfin Orłowski i Rafał Ryś (nissan almera).
W klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento) hat-trick zaliczyli Grzegorz Mysza i Anna Mysza (fiat cinquecento), pokonując w rywalizacji załogi Miłosz Poręba/Dawid Szpyra (fiat cinquecento) i Krzysztof Woźnica/Grzegorz Sielicki (fiat seicento sporting). W klasie samochodów francuskich (PPC – peugeot i citroën) najszybszą załogą byli Tomasz Piksa i Marek Hohoł (citroën C2 VTS). Za nimi uplasowali się Robert Ożóg i Mariusz Kobyliński (citroën C2 VTS) oraz Rafał Kulig i Mateusz Jasiński (citroën C2).
Bartłomiej i Krystyna Gilewscy (renault clio sport) triumfowali w kategorii Open 2WD. Drugie miejsce zajęli Michał Jakubczyk i Tomasz Oleksik (opel corsa), a trzecia lokata przypadła załodze Jakub Stryj/Iga Hofman (honda civic). Mariusz Jaroszewicz i Tymoteusz Zuber (volkswagen scirocco gt2) byli najszybsza załogą w klasie Retro. W klasie Gość, przeznaczonej dla zawodników z licencją sportową triumfowali Artur Szpak i Piotr Gąstoł (mitsubishi lancer).
Kolejna runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 9 października. Wcześniej, bo już 10 września na trasie odcinka specjalnego Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich, pod Stadionem Śląskim w Chorzowie odbędzie się Silesia Rally Sprint. Impreza ta towarzyszy Rajdowi Śląska, rundzie rajdowych mistrzostw Polski.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...