Rywalizacja była jak zwykle zacięta i widowiskowa. Zimny, pochmurny dzień nie zniechęcił kibiców, którzy tłumnie przybyli na tor FCA Poland w Bieruniu, stęsknieni za motorsportowymi emocjami. Również zawodnicy pod długiej, zimowej przerwie spragnieni byli rywalizacji – lista zgłoszeń była imponująca.
Wielu zastanawiało się, czy między sezonami ktoś opracował sposób na pokonanie urzędującego mistrza Tychów w klasie 4 – Artura Kobieli, który z pilotem Kamilem Walą startował toyoyą yaris GR. Szybko okazało się jednak, że Kobiela wciąż utrzymuje przewagę nad rywalami – do mety dojechał na pierwszej pozycji, blisko 8 s. przed kolejną załogą. Mateusz Masełko i Konrad Masełko (subaru impreza) zajęli drugą pozycję a na trzecim miejscu finiszowali Dominik Sarka i Maciej Sarka (mitsubishi lancer).
W klasie 3 zwycięstwo odniósł trzeci kierowca ubiegłorocznych mistrzostw – Sebastian Butyński. Pilotowany tym razem przez Łukasza Biernota kierowca hondy civic wyprzedził na mecie Dawida Grzebinogę i Dominikę Bandołę (honda civic) oraz Tomasza Smolarczyka i Michała Zająca (renault clio). W klasie 2 nowy sezon od zwycięstwa zaczęli Grzegorz Dobrzański i Agnieszka Dobrzańska (honda civic). Łukasz Przybyła i Marcin Budak (honda civic) zajęli drugą pozycję, a Łukasz Kaplita i Adrian Romaszko (honda crx) uzupełnili podium.
W klasie 1 rządzili faworyci znani z poprzednich sezonów. Jako pierwsi na mecie zameldowali się Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento). Za nimi finiszowali Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera), a czołową trójkę uzupełnili Wojciech Książek i Kamila Szczerba (fiat cinquecento) – zawodnicy, którzy w ubiegłym roku rywalizowali w klasie CENTO. W tej kategorii najlepszy wynik uzyskali Piotr Strzoda i Piotr Chojnowski (fiat seicento). Kolejne pozycje przypadły Michałowi Musze i Karolinie Klycie (fiat seicento) oraz Adamowi Pawłowskiemu i Paulinie Kempce (fiat cinquecento).
Krzysztof Bednarski i Mirosław Bednarski (peugeot 106) triumfowali w klasie PPC, przeznaczonej dla samochodów peugeot i citroën. Drugie miejsce zajęli Tomasz Piksa i Marek Hohoł (citroën C2), a za nimi do mety dojechali Tomasz Sadkiewicz i Oskar Bielat (citroën C2). Paweł Rączka i Grzegorz Miksa (bmw 120ti) byli najszybsi w klasie aut tylnonapędowych (RWD), a Paweł Czernik i Natalia Czernik – również w bmw, tylko starszym modelu 318 (E30) – tryumfowali w klasie Retro.
Grzegorz Gniadek i Patryk Kotarba (subaru impreza) triumfowali w klasie Open 4WD. Wśród aut Open z przednim napędem (Open 2WD) najlepiej poradził sobie Daniel Rosiek (opel astra). Rafał Pochłopień – również jadący oplem astra – był najszybszy spośród zawodników z licencjami sportowymi (klasa Gość).
W klasyfikacji generalnej 2WD – obejmującej wszystkie samochody z napędem na jedną oś – na najwyższym stopniu podium stanęli zwycięzcy klasy 3 – Butyński i Biernot. Drugie miejsce przypadło Grzebinodze i Bandole a trzecią pozycję zajęli Rączka i Miksa w tylnonapędowym bmw.
Pierwsza runda SMT odbywała się w cieniu wydarzeń na Ukrainie. Organizatorzy cyklu – Automobilklub Ziemi Tyskiej – przygotowali drobny gest, by okazać wsparcie naszym wschodnim sąsiadom. Numery startowe podczas tej rundy miały ukraiński – niebiesko-żółty akcent. Druga runda SMT odbędzie się 3 kwietnia, tradycyjnie na torze w Bieruniu.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...