Nowy sezon ścigania czas zacząć!
Zawodnicy startujący w Samochodowych Mistrzostwach Tychów mieli zaledwie trzy miesiące przerwy, by przygotować swoje maszyny do nowego sezonu. W pierwszą niedzielę marca na torze testowym Fiat Chrysler Automobiles Poland S.A. w Bieruniu znów rozbrzmiały silniki samochodów.

Fot. Jakub Tuszyński
Fot. Jakub Tuszyński
Nowy rok, stary problem – pandemia koronawirusa wciąż się nie skończyła. To oznaczało, że kolejny sezon Samochodowych Mistrzostw Tychów rozpoczął się tak samo, jak zakończył się poprzedni. Rygory sanitarne sprawiły, że na torze w Bieruniu znów zabrakło publiczności. Na szczęście nie zniechęciło do uczestników – zawody tradycyjnie miały wysoką frekwencję.

Formuła zawodów pozostała niezmieniona – zawodnicy rywalizowali na liczącej 2,8 km trasie. Nowością w tym sezonie jest klasa Retro, przeznaczona dla samochodów wyprodukowanych przez 1990 r., oraz samochodów polskiej produkcji: fiatów 125p, 126p i polonezów.

Najmocniejsze samochody rywalizują jednak w klasie 4. W tej kategorii – i w całych zawodach – najszybszy był doskonale znany kibicom SMT Artur Kobiela, pilotowany przez Kamila Walę. Załoga subaru imprezy pokonała rywali o blisko minutę. Drugie miejsce w klasie zajęli Mateusz Masełko i Dariusz Murzyn (subaru impreza) a na trzeciej pozycji finiszowali Michał Kareusz i Łukasz Dudzik (również subaru impreza). W klasie 3 triumfowali ubiegłoroczni wicemistrzowie - Dawid Tomala i Paulina Kempka (hondacivic). Kolejne miejsca zajęli Aleksander Kołodziej z Pawłem Hojdemem i Sebastian Butyński z Adrianem Potępą – obie załogi startowały renault clio.

Wicemistrz w klasie 2 w 2020 r. – SzymonGańczarczyk, tym razem pilotowany przezSławomiraParzyka (hondacivic) triumfował w tej kategorii w pierwszej rundzie nowego sezonu. Za nim finiszował drugi wicemistrz poprzedniego sezonu – Romuald Stasik z pilotemGrzegorzem Pękalą (citroënC2). Trzecie miejsce zajęli Sebastian Megai Michał Paciej(hondacivic). W klasie 1 również prym wiedli ubiegłoroczni zwycięzcy. Najszybsi byli Paweł Oślak i Michał Kociołek (fiat seicento) – wicemistrzowie z 2020 r. Drugie miejsce zajęli Jakub Włoch i Piotr Pisula (renault clio) – oni sezon 2020 zakończyli na trzeciej pozycji. Najniższy stopień podium zajęli Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissanalmera).

Klasa RWD tradycyjnie już została zdominowana przez kierowców samochodów bmw. Najszybsi na trasie byli Daniel Strojek i Mariusz Swatowski, a za nimi uplasowali się Michał Parzych i Piotr Śliwa oraz Mikołaj Górecki i Mateusz Kacprzak. W klasie Open 4WD triumfowali Piotr Żbikowski i Marcin Bieniak (mitsubishi lancer) a w Open 2WD Adrian Turoń (honda civic).

Wśród samochodów francuskich (klasa PPC – peugeot i citroën) najlepiej wypadli Mateusz Poznański z KarolinąSumerą (citroënsaxo). Na podium znaleźli się także Damian Majchrzak i Marek Gojny (citroënsaxo) oraz Leszek Komenda z Kamilem Nowakiem (citroën C2). W klasie CENTO w czołówce uplasowały się fiaty cinquecento. Najszybszy był Adam Pawłowski z Mateuszem Bartosikiem. Kolejne pozycje zajęli Kacper Włoch i Mateusz Hanusiak oraz Wojciech Książek i Kamila Szczerba.

W nowo powstałej klasie Retro można było zobaczyć cały przegląd klasycznych samochodów. Gównie były to konstrukcje z dawnego bloku wschodniego, ale nie zabrakło też zachodnich marek. Najszybciej trasę zawodów pokonała łada 2105 prowadzona przez Pawła Sitka i MichałaCianciarę. Puchar za drugie miejsce otrzymali Grzegorz Kozera i Piotr Depa (fso125p) a trzecie miejsce przypadło Robertowi iKatarzynie Gabryszewskim w egzotycznym, włoskimautobianchi A112abarth.

Wysoką frekwencją cieszyła się klasa Gość, przeznaczona dla zawodników z licencją. Przed zbliżającą się inauguracją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska wielu kierowców postanowiło „rozgrzać się” podczas SMT. Zwycięstwo w tej kategorii wywalczyli Jacek Polok i Ryszard Ciupka (fordfiesta), pokonując Damiana Kostkę i Kazimierza Gargasa (hondacivic) oraz Marka Mularczyka i Michała Pacieja (fiatpunto).

Kolejne zawody odbędą się 18 kwietnia na torze w Bieruniu. W 2021 r. zaplanowano osiem rund zaliczanych do klasyfikacji SMT. Dodatkowo w kalendarzu znalazła się także Tyska Barbórka (nie wliczana do punktacji) oraz Super Sprint przy Rajdzie Śląska.

 

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory