Tym razem organizatorzy z Automobilklubu Ziemi Tyskiej postawili na standardową formułę zawodów. Piękna, letnia pogoda przyciągnęła wielu widzów, którzy jak zawsze na SMT dopingowali swoich faworytów. Wysoka temperatura i rozgrzana nawierzchnia były wyzwaniem dla silników i opon w samochodach zawodników, ale rywalizacja była jak zawsze niezwykle zacięta.
Specyfika i regulamin SMT pozwalają by kierowcy i piloci w trakcie zawodów zamieniali się miejscami i startowali jako dwie różne załogi – widok samochodu z dwoma numerami startowymi równocześnie (jeden z nich w trakcie przejazdu musi być przekreślony) to normalny widok na tych imprezach. Wykorzystują to m.in. rywalizujący subaru imprezą w klasie Open 4WD Mateusz Masełko i Konrad Masełko. I tak jak w poprzedniej rundzie to oni nadawali tempo rywalizacji.
Najlepszy czas zanotowali z Mateuszem za kierownicą i Konradem na fotelu pilota. Po zmianie miejsc, Konrad jako kierowca był o 7 s. wolniejszy, co dało mu drugi czas zawodów i drugie miejsce klasie. Podium w Open 4WD uzupełnili Michał Lipowiecki i Grzegorz Miksa (toyota yaris GR). Trzeci czas zawodów i pierwszy w klasie Open 2WD należał do Piotra Wiercigrocha i Krzysztofa Pietruszki jadących peugeotem 208 rally 4. Kolejne miejsca w tej klasie zajęli Michał Parzych (bmw E36) oraz Paweł Walasek (peugeot 206). W klasie RWD kolejne zwycięstwo z rzędu odniósł Waldemar Janecki, pilotowany przez Ewę Wysoczyńską (bmw E36 Compact).
Romual Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) po raz drugi z rzędu triumfowali w klasie 2, wyprzedzając Łukasza Kaplitę i Jakuba Włodarczyka (honda crx) oraz Adama Bujoka i Sebastiana Druzkowskiego (peugeot 205 rally). W klasie 3 najszybsi byli Krzysztof Stanclik i Rafał Stechniak (peugeot 206 RC), pokonując Krzysztofa Macurę i Tobiasza Spratka (ford puma) oraz Bartosza Kisera i Adriana Jurasza (renault clio). W klasie 1 po raz kolejny rywalizację zdominowali Łukasz Semik z Krzysztofem Wadasem (fiat cinquecento). Drugie miejsce zajęli Kamil Kolmasiak z Sandrą Krzyk (honda civic), a najniższy stopień podium zajęli Mateusz Siwek i Joanna Siwek (honda civic).
W klasie PPC (peugeot i citroën) pierwsze miejsce zajęli Bartosz i Rafał Biernatowie (citroën C2), a Konrad Lepiarski i Kamil Jeremin triumfowali w klasie Peugeot 206. Jacek Gajda i Mateusz Hanusiak (fiat seicento) byli najszybszą załogą w klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento). Mariusz Jaroszewicz i Tymoteusz Zuber (honda CRX) wygrali w klasie Retro. W klasie RN3 samotnie do mety dotarli Tomasz Kucharski i Krzysztof Kucharski jadący kia picanto. Jacek Polok i Przemysław Bijałd (toyota yaris) po raz kolejny byli najszybsi wśród załóg z licencją sportową (klasa Gość).
Kolejna runda SMT odbędzie się we wrześniu – tradycyjnie zostanie rozegrana na torze testowym FCA Poland w Bieruniu. Automobilklub Ziemi Tyskiej – organizator SMT – jest także współorganizatorem Rajdu Śląska, rundy Rajdowych Mistrzostw Europy FIA (FIA ERC). To największe wydarzenie motoryzacyjne na śląsku obędzie się w weekend 11-13 października.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...