Wygląda na to, że Samochodowe Mistrzostwa Tychów stają się festiwalem jednego aktora – Artura Kobieli. Kierowca Subaru Imprezy, pilotowany przez Kamila Walę, odniósł czwarte zwycięstwo z rzędu. Tegoroczny dominator ponownie nie pozostawił złudzeń i w drodze do wygranej wypracował blisko 17 sekund przewagi.
W klasie Cento, przeznaczonej dla małych aut koncernu Fiata, Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz wzięli rewanż za poprzednią rundę. Tym razem to oni znaleźli się przed załogą Marek Mendela/Robert Krzyża. Choć kwestia zwycięstwa rozstrzygnęła się przewagą ponad 9 sekund, to walka o drugi stopień podium była znacznie bardziej zacięta. Ostatecznie Adam Pawłowski i Kamil Kocur musieli zadowolić się trzecim miejscem ustępując swoim rywalom o zaledwie 0,85 s.
W klasie 1 kolejny triumf odniosła załoga Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento), którzy o nieco ponad dwie sekundy pokonali Macieja Walaszka i Dominika Wróbla (Fiat Seicento). Czołową trójkę uzupełnili Jakub Włoch i Patryk Bijak w Renault Clio.
Daniel Dembinny, tym razem pilotowany przez Edytę Grygierek, podczas czwartej rundy SMT musiał uznać wyższość Kajetana Świdra oraz Roberta Burego, którzy w swojej Hondzie CRX odnieśli zwycięstwo w klasie 2, biorąc przy tym rewanż za poprzednie zmagania na torze Fiat Chrysler Automobiles. 18 sekund za zdobywcami drugiego miejsca znalazła się załoga Szymon Gańczarczyk/Kacper Gańczarczyk, którzy w Hondzie Civic sięgnęli po najniższy stopień podium.
Niezwykle zacięta walka trwała w klasie 3, w której to Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża (Honda Civic) o zaledwie 0,12 sekundy pokonali Sławka Formę oraz Krzyśka Rzecznika (Opel Astra GSI). Czołową trojkę, jednak już z nieco większą stratą, uzupełnili Hubert Laśkiewicz oraz Martyna Kruk (Renault Clio).
Zwycięzcy całych zawodów byli klasyfikowani nie tylko w nieoficjalnej „generalce”, ale także w klasie 4, w której to Artur Kobiela i Kamil Wala (Subaru Impreza), pokonali o 16,82 sekundy Michała Ferenczaka i Jakuba Książka (również w Subaru Imprezie). Top 3 w tej klasie zostało uzupełnione przez Marcina Macurę i Krzysztofa Pietruszkę (Mitsubishi Lancer).
Choć różnica pomiędzy drugim i trzecim zawodnikiem klasy 4 wynosiła zaledwie 1,32 sekundy, to jednak była ona wystarczająca, aby Piotr Sikorski i Zbigniew Baran wbili się na trzecie miejsce w generalce, wygrywając przy tym klasę RWD. Drudzy w klasyfikacji samochodów z napędem na tylną oś byli Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek, którzy zajęli zarazem piąte miejsce w generalce. Co ciekawe, dwie pozycje dalej w ogólnej klasyfikacji, czyli na siódmej lokacie, uplasowali się zdobywcy trzeciego miejsca w RWD – Paweł Rączka i Michał Kołotyło.
Ostra walka o układ pozycji na podium toczyła się także w klasie PPC (Puchar Peugeota i Citroena), która przeznaczona jest dla zawodników we francuskich samochodach. Najszybszym w niej okazał się Łukasz Sternal pilotowany przez Justynę Sternal w Citroenie C2. Z czasem o nieco ponad pięć sekund gorszym sklasyfikowano załogę Krzysztof Bednarski/Jakub Siemaczko (Peugeot 106), natomiast stratą zaledwie 0,43 sekundy legitymowali się zdobywcy trzeciego miejsca, Romuald Stasik i Grzegorz Pękała (Citroen C2).
Ostatnią klasą, która rywalizowała podczas czwartej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów, była klasa Gość, która padła łupem załogi Tomasz Mrzygłód/Łukasz Sternal (Toyota Celica GT4). Agnieszce Załęckiej oraz Bartłomiejowi Gorajczykowi (Honda Civic) przypadło drugie miejsce, zaś czołową trójkę uzupełnili Jakub Najgrodzki i Agnieszka Szybaj (Fiat Seicento).
Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Województwo Śląskie, Silesia Oil – AVIA, Miasto Tychy, Time4, Widrymm, Mosir Tychy, Info Graf, AZT Events.
Zawody dofinansowano z budżetu samorządu województwa śląskiego
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...