Kobiela wciąż niepokonany
Wygląda na to, że Samochodowe Mistrzostwa Tychów stają się festiwalem jednego aktora – Artura Kobieli. Kierowca Subaru Imprezy, pilotowany przez Kamila Walę, odniósł czwarte zwycięstwo z rzędu. Tegoroczny dominator ponownie nie pozostawił złudzeń i w drodze do wygranej wypracował blisko 17 sekund przewagi.

fot. Piotr Wyparło
fot. Piotr Wyparło

Wygląda na to, że Samochodowe Mistrzostwa Tychów stają się festiwalem jednego aktora – Artura Kobieli. Kierowca Subaru Imprezy, pilotowany przez Kamila Walę, odniósł czwarte zwycięstwo z rzędu. Tegoroczny dominator ponownie nie pozostawił złudzeń i w drodze do wygranej wypracował blisko 17 sekund przewagi.
 
W klasie Cento, przeznaczonej dla małych aut koncernu Fiata, Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz wzięli rewanż za poprzednią rundę. Tym razem to oni znaleźli się przed załogą Marek Mendela/Robert Krzyża. Choć kwestia zwycięstwa rozstrzygnęła się przewagą ponad 9 sekund, to walka o drugi stopień podium była znacznie bardziej zacięta. Ostatecznie Adam Pawłowski i Kamil Kocur musieli zadowolić się trzecim miejscem ustępując swoim rywalom o zaledwie 0,85 s.
 
W klasie 1 kolejny triumf odniosła załoga Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento), którzy o nieco ponad dwie sekundy pokonali Macieja Walaszka i Dominika Wróbla (Fiat Seicento). Czołową trójkę uzupełnili Jakub Włoch i Patryk Bijak w Renault Clio.
 
Daniel Dembinny, tym razem pilotowany przez Edytę Grygierek, podczas czwartej rundy SMT musiał uznać wyższość Kajetana Świdra oraz Roberta Burego, którzy w swojej Hondzie CRX odnieśli zwycięstwo w klasie 2, biorąc przy tym rewanż za poprzednie zmagania na torze Fiat Chrysler Automobiles. 18 sekund za zdobywcami drugiego miejsca znalazła się załoga Szymon Gańczarczyk/Kacper Gańczarczyk, którzy w Hondzie Civic sięgnęli po najniższy stopień podium.
 
Niezwykle zacięta walka trwała w klasie 3, w której to Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża (Honda Civic) o zaledwie 0,12 sekundy pokonali Sławka Formę oraz Krzyśka Rzecznika (Opel Astra GSI). Czołową trojkę, jednak już z nieco większą stratą, uzupełnili Hubert Laśkiewicz oraz Martyna Kruk (Renault Clio).

fot. Piotr Wyparło
 
Zwycięzcy całych zawodów byli klasyfikowani nie tylko w nieoficjalnej „generalce”, ale także w klasie 4, w której to Artur Kobiela i Kamil Wala (Subaru Impreza), pokonali o 16,82 sekundy Michała Ferenczaka i Jakuba Książka (również w Subaru Imprezie). Top 3 w tej klasie zostało uzupełnione przez Marcina Macurę i Krzysztofa Pietruszkę (Mitsubishi Lancer).
 
Choć różnica pomiędzy drugim i trzecim zawodnikiem klasy 4 wynosiła zaledwie 1,32 sekundy, to jednak była ona wystarczająca, aby Piotr Sikorski i Zbigniew Baran wbili się na trzecie miejsce w generalce, wygrywając przy tym klasę RWD. Drudzy w klasyfikacji samochodów z napędem na tylną oś byli Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek, którzy zajęli zarazem piąte miejsce w generalce. Co ciekawe, dwie pozycje dalej w ogólnej klasyfikacji, czyli na siódmej lokacie, uplasowali się zdobywcy trzeciego miejsca w RWD – Paweł Rączka i Michał Kołotyło.
 
Ostra walka o układ pozycji na podium toczyła się także w klasie PPC (Puchar Peugeota i Citroena), która przeznaczona jest dla zawodników we francuskich samochodach. Najszybszym w niej okazał się Łukasz Sternal pilotowany przez Justynę Sternal w Citroenie C2. Z czasem o nieco ponad pięć sekund gorszym sklasyfikowano załogę Krzysztof Bednarski/Jakub Siemaczko (Peugeot 106), natomiast stratą zaledwie 0,43 sekundy legitymowali się zdobywcy trzeciego miejsca, Romuald Stasik i Grzegorz Pękała (Citroen C2).
 
Ostatnią klasą, która rywalizowała podczas czwartej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów, była klasa Gość, która padła łupem załogi Tomasz Mrzygłód/Łukasz Sternal (Toyota Celica GT4). Agnieszce Załęckiej oraz Bartłomiejowi Gorajczykowi (Honda Civic) przypadło drugie miejsce, zaś czołową trójkę uzupełnili Jakub Najgrodzki i Agnieszka Szybaj (Fiat Seicento).
 
Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Województwo Śląskie, Silesia Oil – AVIA, Miasto Tychy, Time4, Widrymm, Mosir Tychy, Info Graf, AZT Events.

Zawody dofinansowano z budżetu samorządu województwa śląskiego

fot. Piotr Wyparło

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory