Samochodowe Mistrzostwa Tychów zawsze przyciągały imponującą stawkę kierowców, a rywalizacja jest tak zacięta, że sięgają oni po coraz mocniejsze samochody. Także w październikowa runda mogła poszczycić się dużą frekwencją wśród zawodników. A to oznaczało, że kibice – na których obecność na torze zawsze można liczyć mogli podziwiać pasjonujące widowisko.
Licząca 2,8 km trasa została wytyczona na terenie toru testowego FCA Poland w Bieruniu. Ponieważ tegoroczne mistrzostwa powoli zbliżają się do finału, walka o punkty w poszczególnych klasach jest coraz bardziej intensywna.
W klasie Open 4WD, w której rywalizują najbardziej zmodyfikowane samochody, zawodnicy często sięgają po rajdówki klasy Proto – łączące nadwozie współczesnego samochodu – najczęściej forda fiesty – z podzespołami mitsubishi lancera lub subaru imprezy. Właśnie takim autem startowali Adrian Wichłacz i Błażej Szulc, którzy uplasowali się na pierwszym miejscu w klasie. Kolejną pozycje zajęli liderzy klasyfikacji rocznej Michał Kareusz i Łukasz Dudzik (subaru impreza). Za nimi uplasowali się Dezyderusz Chrzan i Adam Musioł (subaru impreza). Najlepszy czas zawodów uzyskał Marcin Markowicz (subaru wrx sti), który z powodu awarii na ostatnim przejeździe nie ukończył zawodów.
W klasie 4 na starcie nie pojawił się obrońca tytułu mistrzowskiego Artur Kobiela. Pod jego nieobecność najlepsi w tej kategorii okazali się Rafał Wlazłowski i Rafał Indyk (subaru impreza). Do nich należał też drugi czas całych zawodów. W klasie 4 na podium stanęli także Michał Biały i Grzegorz Bartyzel (audi 80) oraz Paweł Kowalski i Ewelina Wlazło (toyota yaris). Przemysław Mendrek i Edyta Mendrek (honda civic) powiększyli swoją przewagę w klasyfikacji klasy 3. Za nimi finiszowali Dawid Tomala i Paulina Kępka (honda civic) a trzecie miejsce zajęli zwycięzcy poprzedniej rundy: Sebastian Butyński i Adrian Potępa jadący hondą civic. Te trzy załogi uplasowały się równocześnie na szczycie klasyfikacji 2WD.
Hondy civic wiodły prym także w klasie 2: na trasie najszybsi byli Błażej Filapek i Magdalena Filapek, wyprzedzając Sebastiana Megę i Michała Pacieja oraz Łukasza Przybyłę i Marcina Budaka. Łukasz Semik i Krzysztof Wadas (fiat seicento) wygrali rywalizacje w klasie 1. Drugą pozycję zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek (fiat seicento), a na trzecim miejscu finiszowali Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera).
Paweł Rączka i Marek Cieślik (bmw 120ti) byli najszybszą załogą w klasie RWD – samochodów z napędem na tylną oś. Michał Parzych i Piotr Śliwa (bmw E36) dojechali do mety na drugiej pozycji, a Daniel Strojek i Andrzej Gulba w bmw 330 E36 stanęli na najniższym stopniu podium. W klasyfikacji Open 2WD triumfowali Slawomir Potapiuk i Marcin Thamm (honda civic). Marek Hohoł i Mariusz Szczepaniak w citroënie C2 VTS wygrali w klasie PPC (samochody peugeot i citroën) a Adam Pawłowski i Krzysztof Wadas (fiat cinquecento) byli najszybsi w klasie CENTO. Wśród zawodników z licencją najszybsi byli Artur Szpak i Piotr Szpak jadący mitsubishi lancerem.
Finałowa runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się 7 listopada. Losy tytułów mistrzowskich w Tychach rozstrzygną się tradycyjnie na torze FCA Poland w Bieruniu. Organizatorem cyklu Samochodowych Mistrzostw Tychów jest Automobilklub Ziemi Tyskiej.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...