W takich warunkach najlepiej spisywały się samochody z napędem na cztery koła, które w tym sezonie startują tylko w klasie Open 4WD. W SMT na końcowy wynik składa się suma czasów z pięciu przejazdów wyznaczonej trasy. Najlepszy wyniki należał do załogi Mateusz Masełko/Marcin Kurek (subaru impreza). W swojej kategorii wyprzedzili Sławomira Mańke (audi TT) oraz Konrada Masełkę i Mateusza Masełkę (subaru impreza).
Drugi czas zawodów należał do reprezentantów klasy Gość: Piotra Illnickiego i Kamili Klaczańskiej jadących rajdowym peugeotem 208 Rally4. Trzeci czas i pierwszy w klasie Open 2WD zanotowali Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł w bmw 318. Drugie miejsce w Open 2WD zajęli Piotr Wiercigroch i Krzysztof Pietruszka w kolejnym peugeocie 208 Raly4, a na ostatnim stopniu podium stanęli Sławomir Potapiuk i Oskar Potapiuk (honda civic).
Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio) zajęli pierwsze miejsce w klasie 3, wyprzedzając Kacpra Włocha i Piotra Wójcika w kolejnym renault clio. Dawid Grzebinoga i Michał Kocjan (honda civic) uzupełnili pierwszą trójkę. W klasie 2 nie było niespodzianek: najszybsi byli Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2), za nimi uplasowali się Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx) oraz Daniel Dembinny i Patryk Siakała (honda civic).
W klasie 1 Łukasz Semik, pilotowany tym razem przez Mateusza Czardybona (fiat seicento) zajął pierwsze miejsce, zostawiając za sobą Delfina Orłowskiego i Rafała Rysia (nissan almera). Pierwszą trójkę zamknęli Wojciech Mrowiec i Sławomir Sowa (honda civic). W klasie RWD triumfował Waldemar Janecki pilotowany przez Ewę Wysoczyńską (bmw e36 compact). Drugą pozycję zajęli Marcin Dąbrowski i Łukasz Dąbrowski (bmw e36), a trzecią Sebastian Bugiel i Grzegorz Bołas (bmw e36).
Krzysztof Barnat i Andrzej Żaloudik (peugeot 106) byli najszybszą załogą w klasie PPC (peugeot i citroën). Obok nich na podium stanęli Marcin Stefanik Benjamin Duljaj (citroën saxo) oraz Leszek Komenda i Grzegorz Pękala (citroën C2). Tomasz Pitala i Małgorzata Pitala (fiat seicento) po raz drugi z rzędu wygrali rywalizację w klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento). Za nimi finiszowali Adam Pawłowski i Paulina Kempka (fiat cinquecento) oraz Karol Szczygieł i Marcin Lipski (fiat seicento). W nowej klasie Peugeot 206 najlepiej poradzili sobie Konrad Lepiarski i Kamil Jeremin. Kolejne pozycje zajęli Wojciech Prządka i Rafał Gałuszka oraz Paweł Czernigiewicz i Marcin Bieniak. Kazimierz Krzysiek i Krzysztof Woźnicki (kia picanto) jako jedyni dotarli do mety w klasie RN3.
Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a od 2024 r. także FIA Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) – najstarszego rajdowego cyklu na świecie. Rajd Śląska odbędzie się w tym roku w dniach 11-13 października. Województwo Śląskie, które jest partnerem głównym rajdu, po raz pierwszy będzie gościło wydarzenie motoryzacyjne tej rangi.
Kolejna runda SMT odbędzie się 28 kwietnia.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...