8 Runda SMT      2024-10-27 11:15:00

II runda SMT za nami
W Niedziele Palmową na torze w Bieruniu po raz drugi w tym sezonie spotkali się uczestnicy Samochodowych Mistrzostw Tychów. Pogoda była kapryśna, ale emocje jak zawsze – gorące.

Fot. Wojciech Anusiewicz
Fot. Wojciech Anusiewicz
Druga runda tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów odbyła się w przedostatnią niedziele marca na torze testowym FCA Poland w Bieruniu. Aura panowała iście marcowa: na przemian padał zimny deszcz i świeciło wiosenne słońce. Przez większość zawodów nawierzchnia toru była mokra co oznaczało dodatkowe emocje dla zawodników i kibiców – których tradycyjnie nie brakowało.

W takich warunkach najlepiej spisywały się samochody z napędem na cztery koła, które w tym sezonie startują tylko w klasie Open 4WD. W SMT na końcowy wynik składa się suma czasów z pięciu przejazdów wyznaczonej trasy. Najlepszy wyniki należał do załogi Mateusz Masełko/Marcin Kurek (subaru impreza). W swojej kategorii wyprzedzili Sławomira Mańke (audi TT) oraz Konrada Masełkę i Mateusza Masełkę (subaru impreza).

Drugi czas zawodów należał do reprezentantów klasy Gość: Piotra Illnickiego i Kamili Klaczańskiej jadących rajdowym peugeotem 208 Rally4. Trzeci czas i pierwszy w klasie Open 2WD zanotowali Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł w bmw 318. Drugie miejsce w Open 2WD zajęli Piotr Wiercigroch i Krzysztof Pietruszka w kolejnym peugeocie 208 Raly4, a na ostatnim stopniu podium stanęli Sławomir Potapiuk i Oskar Potapiuk (honda civic).

Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio) zajęli pierwsze miejsce w klasie 3, wyprzedzając Kacpra Włocha i Piotra Wójcika w kolejnym renault clio. Dawid Grzebinoga i Michał Kocjan (honda civic) uzupełnili pierwszą trójkę. W klasie 2 nie było niespodzianek: najszybsi byli Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2), za nimi uplasowali się Łukasz Kaplita i Marta Cozzi (honda crx) oraz Daniel Dembinny i Patryk Siakała (honda civic).

W klasie 1 Łukasz Semik, pilotowany tym razem przez Mateusza Czardybona (fiat seicento) zajął pierwsze miejsce, zostawiając za sobą Delfina Orłowskiego i Rafała Rysia (nissan almera). Pierwszą trójkę zamknęli Wojciech Mrowiec i Sławomir Sowa (honda civic). W klasie RWD triumfował Waldemar Janecki pilotowany przez Ewę Wysoczyńską (bmw e36 compact). Drugą pozycję zajęli Marcin Dąbrowski i Łukasz Dąbrowski (bmw e36), a trzecią Sebastian Bugiel i Grzegorz Bołas (bmw e36).

Krzysztof Barnat i Andrzej Żaloudik (peugeot 106) byli najszybszą załogą w klasie PPC (peugeot i citroën). Obok nich na podium stanęli Marcin Stefanik Benjamin Duljaj (citroën saxo) oraz Leszek Komenda i Grzegorz Pękala (citroën C2). Tomasz Pitala i Małgorzata Pitala (fiat seicento) po raz drugi z rzędu wygrali rywalizację w klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento). Za nimi finiszowali Adam Pawłowski i Paulina Kempka (fiat cinquecento) oraz Karol Szczygieł i Marcin Lipski (fiat seicento). W nowej klasie Peugeot 206 najlepiej poradzili sobie Konrad Lepiarski i Kamil Jeremin. Kolejne pozycje zajęli Wojciech Prządka i Rafał Gałuszka oraz Paweł Czernigiewicz i Marcin Bieniak. Kazimierz Krzysiek i Krzysztof Woźnicki (kia picanto) jako jedyni dotarli do mety w klasie RN3.

Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a od 2024 r. także FIA Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) – najstarszego rajdowego cyklu na świecie. Rajd Śląska odbędzie się w tym roku w dniach 11-13 października. Województwo Śląskie, które jest partnerem głównym rajdu, po raz pierwszy będzie gościło wydarzenie motoryzacyjne tej rangi.

Kolejna runda SMT odbędzie się 28 kwietnia.

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory