2 runda SMT Super KJS i Rally Sprint
W niedzielę 14 kwietnia odbędzie się 2 runda SMT. Podczas rajdowej niedzieli odbędą się 2 równoległe imprezy, czyli Super KJS i Rally Sprint. W związku z licznymi pytaniami postaramy się przybliżyć na czym będzie to wszystko polegać.

fot. Jakub Tuszyński
fot. Jakub Tuszyński
14 kwietnia 2019 odbędzie się 2. runda Samochodowych Mistrzostw Tychów.

Dokumenty do zgłoszenia są dostępne w zakładace SMT/Najbliższa runda

  • W ramach jednej imprezy będą się odbywały Rally Sprint i Super KJS.
  • Uczestnicy będą mieli do wyboru start w Rally Sprincie lub Super KJS.
  • Super Sprint będzie odbywał się według zwykłych zasad, jak poprzednie imprezy na torze, natomiast podczas SKJS wymagania będą nieco większe, opisane poniżej.
  • Punkty w Samochodowych Mistrzostwach Tychów będą zdobywali uczestnicy zarówno Rally Sprintu, jak i Super KJSu. Do klasyfikacji SMT będą brane tylko wyniki z toru. 
  • Wpisowe tylko jedne, na Rally Sprint 210 zł lub na Super KJS 400 zł
  • Uczestnicy Rally Sprint pokonują tylko próbę Tor Fiata - 3,9 km, 3 razy
  • Uczestnicy Super KJS pokonują zarówno próbę Tor Fiata - 3,9 km i odcinek drogowy 3,5, każdy z nich po 3 razy
  • Super KJS odbywa się w ramach cyklu Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska

Minimalne wymogi dot. wyposażenia bezpieczeństwa:

  • Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Zał. J.
  • Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe z homologacją FIA (aktualną lub utraconą) lub E o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale. Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J.
  • Fotel typu kubełkowego
  • 2 gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego m.in. 2 kg
  • Kombinezon jednoczęściowy, trudnopalny np. mechanika
  • Kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym

Pełna lista - wymogi, aby wziać udział w Super KJS:
1. Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Zał. J.
2. Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe, posiadające homologację FIA (aktualną lub utraconą) lub E, o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale (stanowczo zalecane z listy technicznej FIA nr 24). Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J.
3. Fotele typu kubełkowego (zalecane z listy technicznej FIA nr 12) – zalecany montaż foteli zgodny z art. 253-16 Zał. J.
4. Gaśnice i systemy gaśnicze – zgodne z art. 253.7 Zał. J. Dopuszcza się, jako minimum, wyposażenie samochodu tylko w dwie gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego min. 2 kg każda.
5. Wyposażenie bezpieczeństwa osobistego:
− system FHR jest stanowczo zalecany,
− kombinezon – zgodny z listą techniczną FIA nr 27. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacja FIA Standard 1986 oraz innych trudnopalnych jednoczęściowych kombinezonów (np. kombinezon mechanika),
− bielizna (długa), balaklawa, skarpety – są stanowczo zalecane. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego, wykonanego z włókien naturalnych, z utraconą normą ISO 6940 oraz nieposiadających homologacji,
− buty i rękawice – są stanowczo zalecane (norma 8856-2000). Stosowanie rękawic nie dotyczy pilotów. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940. Dopuszcza się używanie nieposiadających homologacji butów skórzanych.
− kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym. Stanowczo zalecane są kaski ochronne zgodne ze standardem z listy technicznej FIA nr 25.
6. Pilot musi mieć skończone 18 lat

Załącznik J FIA - KLIKNIJ

    ZOBACZ RÓWNIEŻ


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Koniec wakacji

    Po dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie zawodnicy wrócili na tor.


    Image

    Dodane

    26

    Sie

    Młodzi kierowcy na start!

    W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...


    Projekt i wykonanie : MyWebFactory